کد خبر: 1014318
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: زمینه عرضه هلدینگ‌های مهم وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس فراهم خواهد شد تا زمینه مداخله بیشتر فرهنگیان فراهم شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت، افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: ارتقای معیشت فرهنگیان و تضمین آینده آن‌ها در دوران بازنشستگی از دغدغه‌ها و ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه از تلاش دولت برای ارتقای معیشت فرهنگیان تشکر می‌کنیم، افزود: ۲۵ سال قبل به حکم قانون، صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد شد که ماهانه یک تا ۵ درصد از حقوق فرهنگیان در اینجا پس‌انداز می‌شود و دولت هم مکلف است معادل آن سرمایه‌ای در صندوق قرار دهد، در مجموع با این سرمایه‌ها، تشکیلات اقتصادی شکل گرفته است که سود حاصل از فعالیت صندوق در دوره بازنشستگی به فرهنگیان‌بازنشسته تعلق می‌گیرد و به بهبود معیشت کمک می‌کند.

حاجی میرزایی گفت: پس از ۲۵ سال ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در صندوق ذخیره ایجاد شده که حاصل سپرده فرهنگیان، آورده دولت و سود حاصل از سرمایه‌گذاری هاست، از این مبلغ تاکنون ۳۶۰۰ میلیارد تومان میان بازنشستگان توزیع شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از همان ابتدا ۱.۵ میلیون نفر از فرهنگیان عضو صندوق ذخیره بودند که ۸۳۰ هزار نفر آن‌ها بازنشسته شدند و در شرایط فعلی حدود ۸۰ درصد فرهنگیان عضو این صندوق هستند.

فعالیت اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان در چهار بخش

وی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان فعالیت‌های اقتصادی خود را بر پایه صلاح فرهنگیان در چهار گروه اقتصادی شامل سرمایه‌گذاری و مالی، صنعت و پتروشیمی، انرژی و ساختمان و خدمات متمرکز کرده است، ادامه داد: ۸۰ درصد این سرمایه‌گذاری مربوط به صنعت و پتروشیمی است در طول این مدت ۶۸۰۰ میلیارد تومان سود حاصله از سرمایه گذاری‌ها را شاهد بودیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه بیان کرد: پروژه‌ای که امروز افتتاح شد در زمینه تولید متانول فعالیت می‌کند به عنوان رئیس هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، تصمیماتی گرفتیم و صندوق را موظف کردیم که ارزش افزوده دارایی‌ها و سرمایه‌های صندوق را که متعلق به همه فرهنگیان است ارزش‌گذاری کرده و در قالب موجهی میان فرهنگیان توزیع کند، زیرا در سودی که حاصل شده فرهنگیان هم سهیم هستند و ارزش دارایی‌های آن‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: با تهمید سازوکار‌های قانونی زمینه عرضه هلدینگ‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس فراهم می‌شود تا زمینه مداخله بیشتر سهام داران، شفافیت بیشتر عملکرد و اصلاح فرایند سرمایه‌گذاری و نظارت بیشتر را شاهد باشیم.

حاجی میرزایی در پایان گفت: به تازگی ۴۴۰ میلیارد تومان از سهم دولت از طریق تهاتر بدهی‌ها به صندوق واریز شده است اکنون صندوق در مرحله رسیدن به بلوغ اقتصادی و تکامل خودش است که می‌تواند به آینده درخشانی موجب شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار