کد خبر: 1012557
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
وضعیت تغییر قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوار‌ها از این حکایت دارد که بیشترین افزایش هزینه نسبت به پارسال در حوزه حمل و نقل اتفاق افتاده‌است، اما در مقایسه با خردادماه امسال این گروه گوشت‌ها است که بیشترین رشد را دارد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، چندی پیش مرکز آمار گزارشی از تغییرات قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوار‌های ایرانی منتشر کرد که براساس آن تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه (تورم سالانه) با کاهش همراه بود، اما در سایر بخش‌ها افزایش تورم وجود داشت و نشان‌دهنده افزایش هزینه‌ها در تیرماه امسال بود؛ به طوری که افزایش ۴/ ۴ درصدی تورم نقطه به نقطه و رشد ۴/ ۴ درصدی تورم ماهانه ثبت شده‌بود.

بررسی جزئیات شاخص تورم در بین کالا و خدمات مصرفی نشان می‌دهد که بیشترین افزایش هزینه نسبت به تیرماه پارسال در بخش حمل و نقل با ۹/ ۵۹ درصد ثبت شده‌است که البته افزایش هزینه نسبت به خردادماه امسال در این حوزه به ۷ درصد و تورم سالانه آن به ۴/ ۴۵ درصد می‌رسد.

گروه «چای، قهوه، نوشابه و...» با ۴ /۴۶، «مبلمان و لوازم خانگی» ۱ /۳۴ و «پوشاک و کفش» با ۴ /۳۴ درصد بالاترین تورم سالانه را در بین کالا‌ها و خدمات مصرفی داشته‌است. این در حالی است که «تفریح و فرهنگ» با ۳/ ۷، «روغن و چربی‌ها» ۱۷، «میوه و خشکبار» ۱۸ و گروه «گوشت قرمز و ماهیان» با حدود ۱۸ درصد کمترین تورم سالانه را دارد.

اما نسبت به تیرماه سال گذشته «نان و غلات» و گروه «چای، قهوه، کاکائو، نوشابه و غیره» با ۱/ ۳۶ بعد از «حمل و نقل» بالاترین افزایش هزینه را برای خانوار‌ها داشته‌است. در عین حال که در این دوره تورم گروه «آب، برق و سوخت» صفر شده‌است.

در حالی افزایش هزینه‌ها در تیرماه نسبت به خرداد به طور متوسط تا ۴/ ۴ درصد افزایش یافته که در این بین بیشترین افزایش مربوط به گروه گوشت‌ها (گوشت قرمز و سفید و گروه گوشت قرمز و ماکیان) با حدود ۱۰ درصد بوده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار