کد خبر: 1011768
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
با وجود اینکه در ماه‌های اخیر باشگاه پرسپولیس توانسته مطالبات بازیکنانش را پرداخت کند، اما مدیران این باشگاه فکری به حال هزینه‌های ماه‌های آینده نکرده‌اند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرسپولیس‌ در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد اما با این وجود ضعف مدیریت در سال‌های اخیر باعث شده این باشگاه نتواند به یک ثبات مالی برسد. وقتی طی چهار سال یک تیم به قهرمانی می‌رسد، باید پذیرفت که این تیم از نظر فنی به یک ثبات رسیده که توانسته روند خوبش را ادامه بدهد اما همین تیم با وجود موفقیت‌های فنی، نتوانسته مشکلات مالی خود را برطرف کند.

در فصلی که رو به پایان است، مدیران باشگاه پرسپولیس بی توجه به مطالبات مربیان سابق و تامین منابع مالی، دست به تغییراتی زدند و هزینه‌هایی را به این باشگاه تحمیل کردند. با این وجود به لطف پرداختی‌های کارگزار باشگاه، پرسپولیس‌ توانست بخشی از مطالبات فصل فعلی بازیکنان را پرداخت کند اما موضوع اینجاست که پرداختی‌ها از مطالبات فصل آینده باشگاه از اسپانسر پرداخت شده است. به عبارت دیگر از آنجایی که طبق قرارداد کارگزار باید تا خرداد سال آینده ١٠٠میلیارد تومان به پرسپولیس بپردازد، باید گفت مبالغی که در ماه‌های اخیر به حساب باشگاه واریز کرده، در قالب همین ١٠٠ میلیارد بوده و بنابراین از درآمد فصل بعد پرسپولیس‌ کسر شده است.

در کنار این موضوع بدهی‌های ارزی باشگاه‌ هم مشکل دیگری است که می‌تواند ساختار اقتصادی پرسپولیس‌ را با شکنندگی روبه‌روی کند. بدهی‌های سنگینی به برانکو و دستیارانش، کالدرون و دستیارانش و بازیکنانی همچون ماریو بودیمیر در ماه‌های آینده هزینه سنگینی را به پرسپولیس تحمیل خواهد کرد. از این رو وقتی بخشی از درآمدهای فصل آینده هزینه شده باشد و بخشی هم به پرداخت بدهی‌های خارجی اختصاص یابد، باید گفت قهرمان چهار دوره اخیر فوتبال ایران پولی برای هزینه‌های لیگ بیستم نخواهد داد.

پرسپولیس‌ درحالی با یک بحران بزرگ مالی روبه‌رو خواهد شد که در ماه‌های اخیر بدون حضور «مدیرعامل» اداره شده است. از زمان استعفای محمد حسن انصاری‌فرد، این با سرپرستی رسول‌پناه اداره شده و با وجود اختلافات هیأت‌مدیره، وزارت ورزش قدمی برای ترمیم ساختار مدیریتی باشگاه و معرفی مدیرعامل بر نداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار