کد خبر: 1011351
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برای ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی استان اردبیل محورهای مواصلاتی خط‌کشی و علایم هشداردهنده جدید نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی در بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان خلخال اظهار داشت: برای ایمن‌سازی راه‌ها امسال هزار و صد کیلومتر از محورهای مواصلاتی خط‌کشی و علایم هشداردهنده جدید نصب می‌شود و امسال راه‌های مه‌گیر خلخال به اسالم و پونل نیز تجدید خط‌کشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  235 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سه ماه گذشته تجدید خط‌کشی شده است، اظهارداشت: محدودیت‌های اعتباری و افزایش قیمت رنگ و اقلام موردنیاز خط‌کشی سطح راه‌ها مانع از اجرای طرح ارتقای ایمنی راه‌های استان نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از شناسایی، قلع و قمع و جلوگیری از 160 مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وسازهای غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: از این میزان 72 مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی، به 70 مورد توقف و اخطار ساخت صادر شده و 18 مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضایی در فصل بهار قلع و قمع شد.

وثوقی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و بیان‌کرد: با تلاش راهداران سخت‌کوش استان اردبیل 448 کیلومتر حریم راه تسطیح و تیغ‌زنی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال ساخت و توسعه راه‌های روستایی جزو اولویت‌های اصلی راهداری است، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله بهبود راه‌های ارتباطی ، تردد روستاییان تسهیل و مهاجرت اهالی روستاهای مناطق مختلف استان به شهرها کم‌تر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل همچنین بهسازی و تکمیل27 کیلومتر از راه روستایی خلخال را در قالب طرح ابرار یادآور شد و گفت: با حل مشکل کارخانه‌های تولید آسفالت منطقه بزودی عملیات اجرایی پروژه‌های آسفالت راه روستایی این شهرستان آغاز می‌شود.

وی اظهارکرد: در کنار اجرای پروژه‌های آسفالت راه روستایی در سال جاری اجرای عملیات روکش آسفالت راه‌های بین‌شهری خلخال از جمله راه خلخال به گیوی ،هشجین و شاهرود در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل 6 هزار و 373 کیلومتر راه ارتباطی دارد، گفت: از این میزان چهار هزار و 751 کیلومتر راه روستایی است که 2 هزار و 736 کیلومتر آن آسفالته و مابقی نیز راه شوسه و خاکی است.

وی بر فرهنگ‌سازی جهت کاهش حوادث رانندگی جاده‌ای و رعایت قوانین از طریق استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌ها و  رسانه ملی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی می‌توانند با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای نقش مهمی ایفا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر