کد خبر: 1010756
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس یازدهم از هیچ اقدامی برای کمک به دولت دریغ نخواهد کرد و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد تا بتواند دولت را به حرکت وا دارد و به جلو پیش ببرد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدوئو کنفرانسی نمایندگان با ایشان مبنی بر تعامل مجلس و دولت با یکدیگر گفت: معیشت و زندگی مردم امروز حال و روز خوبی ندارد شرایط اقتصادی کشور هم شرایط خوبی نیست و این وضعیت بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: ما در کشور معضل و مشکل لاینحل نداریم و همه مشکلات راه‌حل دارد آنچه که توقع مردم از مجلس و دولت است حل این مشکلات است. کار مردم این نیست که راهکار و پیشنهاد بدهند. مردم دولت و مجلس را انتخاب کردند که هر جا قانون لازم است، قانون بگذارند و جایی که باید قانون اجرا شود، اجرا شود تا مشکل رفع شود. مردم کار خود را انجام داده‌اند و این دولت و مجلس هستند باید به وظیفه‌شان به خوبی عمل کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم به حول و قوه الهی اصل را بر این گذاشته که آستین بالا بزند و برای فعالیت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی متمرکز شود و عمده‌ترین این مشکلات در حوزه اقتصادی که بر دیگر مسائل کشور اثرگذار است در اولویت مسائل بانکی، ‌مالی و ارزی است.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: این قیمت ارزهای خارجی است که بر ارزش پول ملی ما اثر می‌گذارد و اگر ارزش ارزهای خارجی پایین بیاید اثر آن بر اقتصاد و پول ما مثبت است و اگر قیمت ارز خارجی بالا برود بها و ارزش پول ملی ما را پایین می‌آورد و این روی همه ابعاد زندگی مردم و قیمت‌ها اثر می‌گذارد.

وی افزود: عمده‌ترین موضوعی که مجلس بنا دارد به آن به خوبی بپردازد حل مشکلات پولی و مالی و ارزی کشور است و تثبیت و کاهش قیمت ارزهای خارجی در دستور کار مجلس است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اولویت دوم، موضوع مسکن است که اگر ارز کنترل شود قیمت مصالح ساختمانی مشخص می‌شود و مسکن هم از این وضعیت تأثیر می‌پذیرد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد:‌ موضوع بعدی بحث اشتغال است که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است موضوع بعد خودرو است و مجلس اولویت همه طرح‌ها و برنامه‌های خود را بر این امور متمرکز کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس یازدهم هر اقدامی که در توانش باشد که بتواند به دولت کمک کند و قوه مجریه را به حرکت در بیاورد انجام خواهد داد و مساعدت‌های لازم را در این زمینه با دولت خواهد داشت و به هیچ وجه از هیچ همکاری و همراهی در این زمینه دریغ نخواهد کرد. مسیر کلی در مجلس همین است و کمیسیون‌ها در این زمینه فعال شده‌اند و ان‌شاءالله به تدریج آثار این فعالیت‌های مجلس در وضعیت اقتصادی کشور مشاهده خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار