کد خبر: 1010734
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی؛
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به دیدار پدر سه شهید دهنوی در مشهد مقدس رفت و با این اسوه صبر و مقاومت دیدار کرد.

حجت الاسلام حسین معصومی به دیدار رجب علی دهنوی پدر شهیدان علی اکبر، حمید رضا و حسین دهنوی رفت و از فداکاری این تندیس صبر و استقامت تجلیل کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: پدران شهدا، فرزندان خود را با روزی حلال تربیت و با نیت خالص عازم جبهه های حق علیه باطل کردند، تا اسلام ناب محمدی پایدار و ایران اسلامی در جهان به عنوان یک کشور قدرتمند بدرخشد.
وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا یک افتخار است، افزود: مردم مومن و انقلابی خراسان رضوی فرزندانی مومن، با ایمان، شجاع و ولایتمدار تربیت که مشخصه آن بیش از 17 هزار شهید و 533 خانواده چند شهیدی است.
وی با بیان اینکه خانواده شهدا افتخار خراسان رضوی هستند، ادامه داد: این استان 476 خانواده دو شهیدی، 54 خانواده سه شهیدی، 2 خانواده چهار شهیدی و یک خانواده پنج شهیدی دارد که فداکاری و گذشت در دیار امام علی ابن موسی الرضا(ع) به اوج رسیده است.
این مقام مسئول افزود: در خراسان رضوی کمتر خانواده ای است که در تظاهرات انقلاب و یا دفاع مقدس شرکت نکرده باشد، به عنوان مثال روستای شم آباد واقع در شهرستان داورزن برای تشییع شهدا هیچ مردی در روستا حضور نداشته ودر جبهه های نبرد حق علیه باطل مشغول نبرد علیه دشمنان اسلام بودند و تمامی مراسم های تشییع توسط زنان مومن و غیور این دیار صورت گرفته است.
وی در پایان افزود: خاطرات و صحبت های خانواده چند شهیدی توسط اداره اسناد و انتشارات بنیاد خراسان رضوی، ثبت وضبظ است، اما نیاز است رسانه ها به این اسوه های صبر و مقاومت توجه ویژه ای داشته باشند.
گفتنی است؛ برادران شهید علی اکبر، حمید رضا و حسین دهنوی در 10 اردیبهشت 1345، پنجم مهر 1338 و 20شهریور 1350، چشم به جهان گشودند و در نهم دی ماه 1357 در دوران انقلاب در مشهد، سوم تیر 1362در مهران و 29 اسفند 1366 در ماووت عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار