کد خبر: 1010545
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
مدیر توسعه کسب‌ وکاراصفهان:
امید، ابتکار، انرژی و آشنایی با مفاهیم صحیح کارآفرینی در کنار مهارت آموزی باید در نوجوانان تقویت شود. به همین جهت، تمرکز بر بسترسازی کسب‌وکار، یکی از برنامه‌های کلان اتاق بازرگانی نسل دوم برای رسیدن به نسل سوم اتاقها است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی،  در خصوص نخستین رویداد «بازرگانان کوچک» که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، افزود: دوران ‌نوجوانی یکی ‌از مراحل مهم در رشد شخصیت انسان است و نوجوان در این دوره به شدت نسبت به آینده دچار نگرانی و سردرگمی می‌شود؛ به طوری که نمی‌تواند جنبه‌های مختلف شخصیت خود را به‌گونه‌ای صحیح، هماهنگ و قابل قبول برای انتخاب کار آینده خود سامان دهد.

وی در ادامه گفت: نوجوانان اغلب خوش‌بین هستند و احساس می‌کنند بر آینده خود تسلط دارند. به همین علت، بیش‌تر درباره خودشان فکر می‌کنند و پذیرش رهنمود از خواهر و برادر بزرگتر در آنها کاهش یافته است.

در ادامه، احسان شهیر، مدیر توسعه کسب‌ وکار گفت: رویداد «بازرگانان کوچک» با هدف ارتقای سطح مهارت‌های تصمیم‌گیری، کنترل احساس، کمک به شناسایی توانایی‌های فردی و شناساندن آنها به دیگران، ایده‌پردازی، آینده‌نگری، امیدواری، ابتکار، نوآوری، کارآفرینی و آموزش مفاهیمی همچون فن بیان، قدرت مذاکره، کنترل خشم و هوش مالی طراحی شده است.

      وی تصریح کرد: در این رویداد نوجوانان 10-14 سال با بازی‌های خلاقانه و نوآورانه در قالب رویداد ویتا بازی (لیگ بازی‌های خلاقانه، نوآورانه و استراتژیک) هفت هفته پیاپی برنامه آموزشی خواهند داشت.

     شهیر درخصوص موضوعات آموزشی این رویداد گفت: در طول این رویداد، پنج موضوع «استراتژی، خلاقیت، فروش و مذاکره، ریسک پذیری و مدیریت مالی و کشف فرصت‌ها» در قالب گیمی فیکیشن به نوجوانان شرکت کننده آموزش داده خواهد شد.

   در ادامه نوید ادریس، دبیر مرکز جوانان کارآفرین و کسب‌وکارهای نوپا گفت: نوجوانان در قالب تیم‌های 4نفره، برای هر 5 موضوع محتوای رویداد، یک بازی خواهند داشت که به افزایش مهارت آنها کمک خواهد کرد.

وی افزود: این بازی‌ها به صورت تیمی و گیمی فیکیشن خواهد بود و ابتدای هر 5 جلسه به مدت 20 دقیقه نکات کارآفرینی ارائه و سپس به مدت 2 ساعت طی فرایند بازی، یکی از 5 موضوع مورد نظر به صورت تیمی به نوجوانان آموزش داده خواهد شد.

ادریس تصریح کرد: برای هر میز یک مربی در نظر گرفته شده و در هر جلسه نیز نوجوانان در تیم‌های خودشان بررسی و نسبت به حل مسأله‌های موضوع بازی امتیازبندی خواهندشد.

دبیر مرکز جوانان کارآفرین و کسب‌وکارهای نوپا گفت: در جلسه ششم، مسابقه نهایی بازی‌های خلاقانه و  استراتژیک برگزار شده و نشان خلاقیت و تفکر استراتژیک به برندگان اهدا خواهد شد و در جلسه هفتم و پایانی نیز تیم‌ها «بوم ایده» را با حضور مربیان تکمیل خواهند کرد.

 ادریس افزود: «بوم ایده» با 6 بخش عملیاتی به تیم‌ها برای بررسی کامل و پرورش یک ایده اولیه کسب‌وکار کمک خواهد کرد و سپس هر تیمی با آموزش مهارت ارائه، ایده خود را برای جمع و داوران ارائه خواهد نمود.

وی تصریح کرد: البته، در هر جلسه نوجوانان ارزیابی و بررسی شده و در اختتامیه نیز نتیجه اعلام خواهد شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر