کد خبر: 1010532
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
رئیس اداره بهزیستی مشهد:
مروی با بیان اینکه بیشترین جامعه تحت پوشش بهزیستی، ۳۳ درصد، مربوط به معلولین جسمی و حرکتی است، تصریح کرد: پس از آن معلولان ذهنی، ۲۴ درصد و بعد هم شنوایی و صوت و گفتار و روانی و بینایی است.

محسن مروی در نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه بهزیستی، سازمانی اجتماعی و تخصصی‌محور بوده که بعنوان متولی سلامت اجتماعی وظایفی را عهده‌دار است، اظهارکرد: ۳۴ درصد جمعیت معلولین استان خراسان رضوی، در مشهد هستند که معادل ۳ درصد از جامعه هدف بهزیستی کل کشور می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: در حال حاضر، ۵۲ هزار و ۸۱۷ نفر را تحت پوشش داریم که بخشی از آنها زنان سرپرست خانوار هستند، ۲۶ درصد زنان سرپرست خانوار استان در مشهد سکونت دارند و خدمات مختلفی به جامعه هدف می‌دهیم که بخشی از آن مربوط به خدمات پرداخت مستمری است.

مروی با اشاره به واگذاری حدود ۹۷ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی، افزود: در حال حاضر، هزار و ۵۳ مرکز غیردولتی در مشهد فعال هستند که معادل ۴۰ درصد از مراکز موجود در سطح استان می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین جامعه تحت پوشش بهزیستی، ۳۳ درصد، مربوط به معلولین جسمی و حرکتی است، تصریح کرد: پس از آن معلولان ذهنی، ۲۴ درصد و بعد هم شنوایی و صوت و گفتار و روانی و بینایی است.

رئیس اداره بهزیستی مشهد با بیان اینکه ۴۲ درصد معلولین دارای شدت شدید و ۲۹ درصد هم خیلی شدید هستند، گفت: امیدواریم با غربالگری و بررسی ژنتیکی که برای ازدواج‌ها در نظر گرفته شده بتوان گام موثری در بحث کاهش تعداد معلولان برداشت چراکه ۵۰ درصد از معلولیت‌ها، ریشه ژنتیکی دارند.

مروی با بیان اینکه میانگین سن زنان سرپرست خانوار در حال رسیدن به ۳۰ سال است، افزود: تعداد بانوان مطلقه در شهر مشهد هم در سال ۹ هزار نفر می‌باشد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار