کد خبر: 1009390
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:
در نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی اصفهان بر لزوم شبکه سازی بین کارگاه های صنعتی اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان  نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محسن صالحی‌نیا،  معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در این نشست که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد، با اشاره به نقش خوشه‌های صنعتی در هم‌افزایی واحدهای کوچک، گفت: کمتر صنعتی اعم از صنایع بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد که در اصفهان نباشد و از این رو سطح انتظارات در استان متفاوت بوده و در برخی بخش‌ها حجم کار با چند استان برابری می‌کند.

وی در ادامه حمایت از واحدهای موجودی که می‌توانند سطح دانش فنی، تنوع محصولات و کاهش قیمت را توسعه دهند، جزو سیاست‌های محوری این وزارتخانه بیان کرد.

صالحی نیا تصریح کرد: در چندماه گذشته فضای کسب و کار به گونه‌ای است که شرایط تولید از جنبه‌های گوناگون از جمله ایجاد ارزش افزوده و فروش وضعیت بهتری یافته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان دستگاه سیاست‌گذار با سیاست‌های حمایتی تلاش می‌کند فرصتی برای ایجاد انگیزه بیشتر برای تولید توسط سرمایه‌گذاران به وجود بیاورد. 

صالحی نیا مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم با  منابع محدود ارزی، کالاهای اساسی، مواد اولیه خاص و کالاهای واسطه‌ای لازم را تهیه کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امروز شرایطی فراهم شده است تا واحدهای تولیدی هم در بازار صادراتی و هم در داخل فرصت خوبی برای فروش داشته باشند.

صالحی‌نیا کمک به طرح‌های دارای پیشرفت لازم را از دیگر سیاست‌های وزارت صمت برشمرد و افزود: یک هزار و ۶۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و ۹۰۰ طرح با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال حاضر در استان اصفهان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در گام نخست طرح‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد و در گام بعدی طرح‌های با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد به نتیجه برسد.

وی همچنین بر حل مشکلات زیر ساختی در شهرک‌های صنعتیِ سراسر کشور تاکید کرد.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست ضمن تبریک ایام دهه کرامت، ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و تقارن آن با روز صنعت و معدن گفت: با وجود مشکلات موجود بر اساس آمار، اتخاذ سیاست های راهبردی در حوزه اقتصاد طی دو سال گذشته، رونق صنعتی کشور را در پی داشته که اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. وی افزود: زمانی که مولفه های مهم اقتصاد کلان کشور اعم از نرخ ارز، نرخ بهره و سیاست های تجاری و مالی درست سیاستگذاری شود، آثار آن در آمار اشتغال ملموس خواهد بود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه بر ضرورت توجه به عوامل موثر بر شاخص های محیط کسب و کار کشور بویژه عواملی چون تعدد تغییر قوانین و مقررات، مالیات ستانی ناعادلانه و رفتار بعضا نامناسب تامین اجتماعی در استان صنعتی اصفهان از سوی سیاستگذاران اقتصادی کشورتاکید نمود.

گلشیرازی، همچنین گفت: در سال گذشته نرخ تشکیل سرمایه ثابت اصفهان نسبت به GDP یک درصد بهبود یافته است. وی انجام اقداماتی در حوزه بنگاه های اقتصادی، هیات امنای شهرک های صنعتی و سیاست های کلان ملی را در بهبود مولفه های رفاه اجتماعی و اشتغال موثردانست. وی همچنین از تشکیل جلساتی با معاونت های صنایع، بازرگانی داخلی و معادن و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت با هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص ایجاد میز اتاق بازرگانی اصفهان در وزارت صمت خبر داد.

گلشیرازی در ادامه خواستار توجه ویژه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به ایجاد شبکه سازی بین کارگاه های صنعتی اصفهان شد و افزود: این شبکه سازی در سال جهش تولید و تمرکز به ساخت داخل از اهمیت زیادی برخوردار بوده و لازم است روند مطلوب تری داشته باشد.

رئیس اتاق اصفهان مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان با سیاست های اجرایی شرکت شهرک های صنعتی استان را از جمله گلایه های مکرر فعالان اقتصادی نام برد.

گلشیرازی همچنین ایجاد ظرفیت های لازم در زیرساخت های اقتصاد کشور را مهم دانست و افزود: ایجاد شتاب دهنده صادرات و شتاب دهنده های تجارت الکترونیک در این راستا از سوی اتاق بازرگانی اصفهان، تجربه بسیار موفقی است که امید است با ادامه این روند، اصفهان صنعتی و فرهنگی بتواند مقدمه ساز اصفهان فراصنعتی باشد.

 

،

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر