کد خبر: 1009326
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
لغو بازی‌های استقلال و فولاد در هفته بیست و سوم لیگ برتر به دلیل آمار بالای تست مثبت کرونای بازیکنان دو تیم، لیگ نوزدهم را با مصائب زیادی روبه‌رو کرده است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چالش‌های کرونایی لیگ برتر فوتبال به اوج رسیده است، آن هم تنها دو هفته پس از شروع مجدد لیگ نوزدهم. این روز‌ها بیشتر از آنکه حواس‌ها به بازی‌های لیگ باشد به خارج از زمین و به آزمایشگاه‌هایی دوخته شده که با تست مثبت یا منفی کرونا یا گل از گل بازیکنان می‌شکفد یا لب‌های‌شان آویزان می‌شود، مانند استقلالی‌ها و فولادی‌ها که این روز‌ها کانون تیم‌های کرونایی لیگ هستند. دو تیمی که دیروز در هفته بیست و سوم به میدان نرفتند، آن‌هم با توجیه کرونایی شدن ۲۵ درصد تیم‌شان؛ استقلال با ۱۳ کرونایی برای بازی با پارس‌جنوبی به جم نرفت و فولاد هم با ۱۱ بازیکن با تست مثبت کرونا، چند ساعت قبل از بازی دیشب با نساجی به اهواز برگشت تا عملاً دو بازی هفته بیست و سوم برگزار نشود، آن هم بدون اینکه سازمان لیگ فوتبال به عنوان برگزار‌کننده لیگ برتر، لغو رسمی مسابقات را اعلام کند!

عیان شدن ناکارآمدی مدیران فوتبالی

در چنین شرایطی هفته بیست و سوم در حالی دیروز تمام شد که نزدیک شدن پرسپولیسی‌ها به جام کمتر دیده شد و همه چیز همچنان تحت تأثیر آمار بالای تست‌های مثبت بازیکنان استقلال و فولاد قرار داشت. در این بین با گذشت ۲۴ ساعت از ادعای فولادی‌ها و استقلالی‌ها درباره مثبت شدن تست ۱۱ و ۱۳ بازیکن‌شان، انفعال سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قابل تأمل بود. دو متولی اصلی فوتبال در کشور که مسئولان آن، این روز‌ها تلفن‌های‌شان را روی رسانه‌ها بسته‌اند و پشت در‌های بسته اتاق‌های سازمان لیگ در میدان شیخ بهایی تهران، کاسه چه‌کنم چه‌کنم به دست گرفته‌اند.

مدیرانی که به گفته سعید آذری، مدیرعامل فولاد در یک برنامه رادیویی، گویا پاسخی برای مدیران باشگاه‌های کرونایی ندارند: «از شنبه که اعلام کردند تست‌های ما مثبت شده تا الان هیچ یک از مسئولان فدراسیون پاسخگوی تلفن‌های ما نبوده‌اند و تیم در سردرگمی بسر می‌برد، چون آقایان باید پاسخگو باشند، نه من.»

ناکارآمدی مدیریت سازمان لیگ خروجی بلاتکلیف بودن فدراسیون فوتبال است، فدراسیونی که نه رئیس دارد و نه اساسنامه و مدیران بازنشسته آن برای ماندن بیشتر خود و لغو انتخابات از چیزی فروگذار نکردند، حتی از راپورت دادن به فیفا. خروجی چنین مدیریتی هم وضعیت این روز‌های لیگ کرونا‌زده فوتبال ایران است. مدیرانی که در روز‌های بحرانی نشان داده‌اند دست‌شان خالی است.

با وجود سوءمدیریتی که چنین وضعیتی را بر فوتبال باشگاهی حاکم کرده، گفته می‌شود مسئولان سازمان لیگ برای راستی‌آزمایی تست‌های دو تیم استقلال و فولاد قرار است از آن‌ها در یک آزمایشگاه مورد اعتماد این سازمان، مجدد تست بگیرند. در صورت مثبت بودن تست بالای ۲۵ درصد اعضای دو تیم، استقلال و فولاد با توجه به قوانین راهی قرنطینه خواهند شد و درباره ادامه بازی‌های‌شان تصمیم‌گیری می‌شود. در صورتی که تست‌های مثبت این دو تیم کمتر از ۲۵ درصد باشد با توجه به حاضر نشدن استقلال و فولاد مقابل پارس جنوبی جم و نساجی در هفته بیست و سوم، احتمال بازنده شدن آن‌ها وجود دارد و کمیته انضباطی در این باره تصمیم می‌گیرد.

۳ بر صفر باید برنده شویم

با این حال حریفان استقلال و فولاد در هفته بیست و سوم واکنش‌های تندی به برگزار نشدن مسابقه‌شان داشتند و پارس جنوبی و نساجی خواهان اعلام نتیجه ۳ بر صفر به نفع خود شدند. در این راستا پارس جنوبی جم که قرار بود دیشب میزبان استقلال باشد، دیروز در بیانیه‌ای تهدید کرد به فیفا شکایت می‌کند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «درصورت عدم حضور تیم استقلال خواهان برخورد قانونی طبق مقررات هستیم و در صورتی که قانون از سوی آقایان نادیده گرفته شود با مستندات جمع‌آوری شده به فیفا شکایت خواهیم برد و با توجه به بی‌احترامی که باشگاه استقلال به ۱۵ باشگاه دیگر لیگ برتری داشته است تا تعیین تکلیف نهایی حق عدم شرکت در ادامه رقابت‌های لیگ برتر را برای صیانت از حقوق هواداران پارس‌جنوبی جم برای خودمان محفوظ می‌داریم.»

ایزد سیف‌الله‌پور،  قائم‌مقام باشگاه نساجی حریف فولاد هم دیروز در گفتگو با خبرگزاری میزان اینطور به لغو بازی با شاگردان نکونام واکنش نشان داد: «در بازی هفته قبل با تراکتور خواهان تعویق یک ساعته بازی شدیم تا زمان کمتری در فرودگاه معطل شویم، ولی قبول نکردند و ما مجبور شدیم در این شرایط بد از نظر مالی، پرواز اختصاصی تهیه و پروتکل را اجرا کنیم. حتی با پرواز اختصاصی به ساری آمدیم. همه این کار‌ها را به این خاطر انجام دادیم که فوتبال برگزار شود، اما حالا حرف از برگزار نشدن مسابقات است، مگر مسابقات محلات است که یک روز برگزار شود و یک روز نشود!»

هر‌کی هر‌کی که نیست!

سپاهان و شهرخودور هم به عنوان دو تیمی که در بالای جدول رقابت نزدیکی با استقلال و فولاد برای کسب سهمیه دارند در صف معترضان به برگزار نشدن بازی‌های دو تیم مشکوک به کرونا قرار گرفته‌اند. مقصود خدایی،  نایب‌رئیس هیئت مدیره باشگاه شهرخودرو ظهر دیروز تهدید کرده بود اگر بازی‌های استقلال و فولاد برگزار نشود، آن‌ها هم مقابل گل‌گهر حاضر نمی‌شوند: «اینکه یک تیم از سفر امتناع کند و تیم دیگری به شهر مقصد برود و تصمیم به بازگشت بگیرد از نظر ما چیزی شبیه به مهندسی است. با اتکا به پشتوانه حرف آقای بهاروند و مهدی مبنی بر اجرای قانون در سیرجان هستیم، اگر تصمیمی به بازی نکردن دو تیم فولاد و استقلال باشد و فدراسیون بخواهد از حرفش برگردد همین الان به ما بگویند تا با وجود صرف هزینه زیادی که برای سفر تیم با پرواز اختصاصی به سیرجان شده، همین حالا شهرخودرو را به مشهد برگردانیم و با یکسان شدن شرایط، همزمان با رقبا ما هم به میدان برویم.»

 محمد فتاحی، مدیر سپاهان هم گفت: «این نمی‌شود که یک تیم بگوید من به این شهر می‌روم و یک تیم دیگر بگوید من به آن شهر نمی‌روم. این را باید مسئولان بهداشت کشور مشخص کنند که یک شهر آیا امکان برگزاری مسابقه را دارد یا خیر.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار