کد خبر: 1007784
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
در نخستین روز از ماه ذی‌القعده، همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) جشنهای دهه کرامت در خراسان رضوی و مشهد با پیشتازی آستان قدس رضوی آغاز شد و تا یازدهم ذی القعده که سالروز ولادت امام رضا (ع) است ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ویژه‌ برنامه‌های محوری هفت نهاد زیر مجموعه این بنیاد شامل حوزه معاونت خدمات اجتماعی، مرکز کانون‌های خدمت رضوی، مرکز خانواده، مرکز مشاوره، موسسه جوانان، موسسه تربیت‌بدنی و موسسه موقوفه زائر را در دهه کرامت اعلام کرد.

محمدحسین استاد آقا در تشریح این ویژه برنامه‌ها گفت: آستان قدس رضوی مجموعه برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در دهه کرامت در سطح کشور با مشارکت کانون‌های خدمت رضوی پیش بینی کرده است.

ویعنوان کرد: در دهه کرامت امسال کاروانهای "زیرسایه خورشید" برای تجلیل از مقام شامخ شهدای عرصه سلامت با حضور در خانه‌های آنان در سراسر کشور از خانواده ‌ایشان قدردانی خواهند کرد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: در این ایام جشنهای مردمی "زیرسایه خورشید" با محوریت موسسه جوانان آستان قدس رضوی شامل برنامه‌های فصل مهربانی، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌ رسم ادب و آرام جان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

استادآقا افزود: تجلیل از مشاوران متعهدی که در عرصه مبارزه با کووید ۱۹ خدمت کرده‌اند و انجام مشاوره رایگان در مراکز مشاوره استانی برای متقاضیان را دو برنامه محوری مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی برای ایام دهه کرامت عنوان کرد.
وی اضافه کرد: قدردانی از برگزیدگان جشنواره زنان کارآفرین، استفاده از ظرفیت خادمیاران خانواده شهدا و نیز معرفی دوره سبک زندگی رضوی در قالب جشن‌های دهه کرامت، از جمله ویژه‌برنامه‌های پیش بینی شده توسط مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برای دهه کرامت است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ویژه‌برنامه‌های معاونت خدمات اجتماعی این بنیاد را آغاز اعطای چهار هزار و ۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به منظور کمک هزینه خرید جهیزیه ۵۰ میلیون ریالی به نوعروسان مناطق محروم کشور با محوریت کانون‌های خدمت رضوی، اعزام هشت گروه جهادی سلامت به مناطق حاشیه شهر مشهد و آغاز ارایه ۷۰۰ خدمت از اقدامات خدمت‌رسانی در اقصی نقاط کشور و مناطق سیلزده دانست.

استادآقا افزود: بهره‌برداری کامل از ۱۲ طرح آبخیزداری در خراسان جنوبی، افتتاح ۳۴ واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل در روستای "چم مهر" لرستان، افتتاح پروژه بازسازی شبکه آب شرب روستاهایی سیل‌زده در منطقه دلگان سیستان و بلوچستان، تحویل ۶۰۰ جایگاه دام ساخته شده در مناطق سیل‌زده گلستان به خانواده‌های آسیب دیده آق‌قلا و نیز افتتاح ۴۰ واحد پرورش گاومیش در مناطق سیل زده شعیبیه خوزستان برجسته‌ترین عناوین طرح‌های در دست بهره‌برداری معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در دهه کرامت هستند.

وی ارائه بسته برنامه‎های فرهنگی، خدماتی و میزبانی از زائران و مجاوران در مجتمع‌های بین‌راهی، زائرسرا و نیز زائرشهر را مهم‌ترین برنامه‌های مؤسسه موقوفه زائر رضوی در این ایام برشمرد و با تشریح طرح‌های موسسه تربیت ‌بدنی آستان قدس رضوی ادامه داد: فعال‌سازی کانون‌های خدمت مرتبط در قالب برگزاری مسابقات ورزشی برای جوانان در ایام دهه کرامت توسط این مؤسسه ورزشی برای این ایام در نظر گرفته ‌شده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، برپایی جشن‌های رضوی در محلات محروم، حاشیه شهر و نیز مراکز خاص از جمله مراکز نگهداری از سالمندان و ایتام و همچنین برگزاری همایش قدردانی از هشت نفر از فعالان و جهادگران عرصه مبارزه با بیماری کرونا را شاخص‌ترین برنامه‌های این دهه کانون‌های خدمت رضوی معرفی کرد.

استاد آقا افزود: همه برنامه‌های دهه کرامت با رعایت کامل پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی مسوولان و مطابق با شرایط و ضوابط اعلامی ستاد مبارزه با کرونا در هر استان و شهرستان برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار