کد خبر: 1007538
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق لوازم داخل خودرو در عملیات تعقیب و گریز کارآگاهان گشت پلیس آگاهی خبر داد.
به گزارش جوان‌آنلاین به نقل از پلیس، سرهنگ کارآگاه "سعدالله گزافی" در تشریح خبر گفت: ساعت ۰۹:۰۰ صبح بیست و چهارم خرداد ماه اکیپ گشت آشکار پلیس آگاهی هنگام انجام ماموریت در خیابان ۱۷ شهریور به یک دستگاه خودروی پراید که به صورت تک پلاک بود، مشکوک می‌شوند. وی افزود: با توجه به حرکات مشکوک راننده پراید افسراکیپ با هماهنگی مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی برای بررسی علت تک پلاک بودن به خودروی پراید دستور ایست می‌دهد که راننده خودرو با دیدن ماموران با افزایش سرعت اقدام به فرار می‌نماید. سرهنگ گزافی بیان داشت: راننده پراید با انجام حرکات مخاطره آمیز و لایی کشی بین خودرو‌های عبوری به فرار خود ادامه می‌دهد و حین فرار شروع قطعات داخل خودرو از قبیل: ضبط و باند به سمت واحد گشت پرتاب می‌کند. رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: با توجه به خطر افتادن جان و مال شهروندان افسراکیپ به برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر چند تیر هوائی شلیک و در ادامه به سمت لاستیک خودرو شلیک می‌کند و خودرو در خلاف جهت وارد خیابان شکوفه شده و در نهایت با خوروی که در رو به رو‌ی وی در حال حرکت بوده تصادف می‌کنداین مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده خورو با رها کردن خودرو به صورت پیاده در حال فرار دستگیر شد، گفت: در بازرسی از داخل خودرو تعداد ۳ حلقه لاستیک، ۲ عدد فرمان خودرو، یک جفت باند، ۲ عدد ضبط به همراه یک پنل اضافه، یک عدد باطری و تعدادی ابزار و ادوات سرقت کشف شد. وی افزود: متهم با قبول سرقتی بودن اموال مکشوفه برای بررسی و سیر مراحل قانونی تحویل پایگاه ششم پلیس آگاهی شد.

کشف ۵۰ فقره کیف‌قاپی در غرب تهران

در جریان عملیاتی رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب از دستگیری یک کیف‌قاپ در محدوده پایانه غرب تهران با ۵۰ فقره سرقت خبر داد. سروان "مهدی کیاشمشکی" اظهار داشت: سی ام خردادماه جاری ماموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب حین گشت‌زنی به یک موتورسوار که در حال قاپیدن کیف زنی بود، برخورد کردند. وی با بیان اینکه بلافاصله ماموران کلانتری برای دستگیری کیف قاپ وارد عمل شدند، گفت: در یک عملیات ضربتی، موتورسیکلت متوقف و راکب آن دستگیر شد. رئیس کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب تصریح کرد: این زن که بر اثر مقاومت با کیف قاپ به زمین برخورد کرده و مصدوم شده بود سریعا به بیمارستان انتقال یافت. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در کلانتری علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی به ۵۰ فقره سرقت دیگر اعتراف کرد، خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که وی با استفاده از پلاک تقلبی در سطح شهر تردد و با انتخاب سوژه‌ها از آنان سرقت می‌کرده است. رئیس کلانتری ۲۰۹ غرب تهران اضافه کرد: تا کنون ۶ تن از مال باختگان شناسایی و متهم برای کشف جرم با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت؛ شهروندانی که در یک ماه اخیر به همین شیوه مورد سرقت قرار گرفته اند می‌تواند برای پیگیری شکایتشان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

انهدام باند سارقان مغازه

رئیس کلانتری ۱۵۷ "مسعودیه" هم از دستگیری ۳ سارق و اعتراف آنان به ۵۰ فقره سرقت مغازه و کشف یک وانت پوشاک و لوازم آرایشی مسروقه از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: دستگیری متهم چهارم پرونده در دستور کار قرار دارد. سرهنگ "ایرج ارسلانی" گفت: در پی چندین فقره سرقت از مغازه‌ها توسط سارقان با شگرد‌های مختلف از جمله تخریب قفل، شیشه و کرکره و توجه به حساسیت موضوع دستگیری عامل یا عاملان سرقت در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۵۷ "مسعودیه" قرار گرفت. رئیس کلانتری ۱۵۷ "مسعودیه" بیان کرد: در تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع سرقت و داخل واحد‌های صنفی مشخص شد ۳ مرد به همراه یک زن به نحوی که شهروندان به آن‌ها شک نکنند حدود ساعت ۵ تا ۶ صبح در مکان‌هایی که تردد افراد کمتر بوده و تجمع واحد‌های صنفی وجود دارد با استفاده از یک دستگاه خودرو تیبا در محل‌های مورد نظر حاضر شده و با تخریب قفل واحد‌های صنفی اموال داخل آن‌ها را سرقت می‌کردند. وی با بیان اینکه در یکی از محل‌های سرقت ماموران کلانتری موفق شدند، پلاک انتظامی خودرو را شناسایی کنند، گفت: با استعلام از سامانه پلیس در ابتدا هویت مالک خودرو و سپس مخفیگاه وی شناسایی شد.

این مقام پلیسی ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه مالک خودرو تیمی از ماموران عملیات این کلانتری با هماهنگی قضائی به آن مکان اعزام و موفق شدند، ۲ مرد و زن سارق را در همان مکان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهمان در بازجویی اولیه اعلام کردند، اموال سرقتی را در انباری در حاشیه شهر نگهداری می‌کنند و با هماهنگی‌های قضائی ماموران به محل اعلامی اعزام و پس از مراجعه به محل یک وانت لوازم سرقتی که بیشتر پوشاک زنانه و لوازم آرایشی بود کشف کردند.

کلانتر محله "مسعودیه" با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: تلاش برای دستگیری سارق چهارم این باند ادامه دارد و هر ۳ متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار