کد خبر: 1007510
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
افرادی که به اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی در زمینه اخبار ویروس کرونا وابسته اند بیشتر از سایر افراد به تئوری توطئه در رابطه با این بیماری اعتقاد دارند و بیشتر از سایر افراد قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی را زیر پا می‌گذارند.
سرويس جامعه جوان آنلاين:  مجله پزشکی روانشناسی گزارشی را به چاپ رساند که در آن نتیجه یک تحقیق بلند مدت ارائه شده است و نشان می‌دهد کاربران برخی از شبکه‌های اجتماعی خاص تا چه اندازه نسبت به بحران بزرگ کنونی جهان نگرشی ساده لوحانه دارند. بر اساس این مقاله ۶۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی یوتیوب و فیسبوک اعتقاد دارند که ویروس کرونا در نتیجه تئوری توطئه و رشد بیش از اندازه ۵G است. آن‌ها اعتقاد دارند دکل‌های مربوط به ۵G باعث ایجاد آثار مخرب بر روی مردم جهان شده و حالا ویروس کرونا ابزاری برای پنهان کردن این آثار مخرب است. در واقع همه این آثار مخرب را به ۵G ربط می‌دهند و کرونا را یک نقاب معرفی می‌کنند.

هنوز به دکل‌های ۵G خسارت وارد می‌شود و بسیاری از مردم گمان می‌کنند این دکل‌ها آسیب بسیار زیادی بر روی سلامتی مردم دارند و آنچه که در قالب بیماری کرونا اکنون در جهان ظاهر شده در واقع ضرر‌های دکل‌های ۵G است.

برآورد کلی این است که ۶۰ درصد از کاربران فیسبوک و یوتیوب نگرشی ساده لوحانه نسبت به بیماری کرونا دارند و به دلیل همین نگرش اعتقادی به رعایت مسائل بهداشتی و یا قوانین مربوط به قرنطینه ندارند و حتی در صورت بروز علائم کرونا در بدن آن‌ها واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

اما سایر برآورد‌های همین تحقیقات حاکی از این است که ۵۸ درصد از افرادی که با آگاهی از وجود داشتن علائم کرونا در بدن خود باز هم به فضا‌ها و اماکن عمومی رفته اند از یوتیوب به عنوان منبع اصلی اخبار خود استفاده کرده اند.

از کل افرادی هم که اعتقاد دارند اصولا بیماری مهلکی به نام کرونا وجود ندارد ۵۶ درصد کاربر فیسبوک هستند و اطلاعات خود در رابطه با این بیماری را از این شبکه اجتماعی به دست می‌آورند.

همچنین ۴۵ درصد از کل افرادی که اعتقاد دارند در رابطه با آمار مرگ و میر کرونا به شدت اغراق شده کاربر فیسبوک هستند و کلیه اطلاعات خود در رابطه با مرگ و میر و آمار ابتلا را از این شبکه اجتماعی می‌گیرند.

۲۸ درصد از افرادی که اعتقاد دارند آمار و ارقام مربوط به مرگ و میر کرونا به طور عمدی اغراق شده است قوانین مربوط به قرنطینه را نادیده می‌گیرند.

۱۸ درصد از همین افراد نیز بدون در نظر گرفتن خطرات سرایت ویروس کرونا راهی محل کار خود شده اند و حتی با وجود داشتن علائم ویروس کرونا به سرکار رفته اند.

آمار‌های دقیق‌تر واقعیات دیگری را نشان می‌دهد. از هر ۲۰ کاربر فیسبوک یکی گمان می‌کند علائم بیماری کرونا در واقع آثار مخرب دکل‌های ۵G بر روی مردم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار