کد خبر: 1007392
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در خصوص پرونده عیسی شریفی گفت: این پرونده ۹ متهم دارد که آقایان شریفی و سیف دو بازداشتی این پرونده و بقیه با قرار وثیقه آزاد هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح درباره آخرین جزئیات رسیدگی به پرونده قائم مقام شهردار اسبق تهران گفت: این پرونده بسیار مهم و پیچیده است و معمولاً پرونده‌های اقتصادی، کار کارشناسی دقیق می‌خواهد. دادسرای نظامی تهران با صرف وقت و زمان زیادی این پرونده را به دادگاه ارسال کرد.

حجت‌الاسلام بهرامی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، درباره روند تحقیقات گفت: اگر به نظر کارشناسی اعتراض شد، باید گروه کارشناسی آن را بررسی کند و کار کارشناسی فقط با نظر قاضی متوقف می‌شود و اگر به مرحله‌ای رسید که قاضی تشخیص داد نیازی به کار کارشناسی نیست، کارشناسی متوقف می‌شود. برای این پرونده پیچیده هم همین پروسه طی شده است.

بهرامی گفت: برای این پرونده کیفرخواست صادر و بیش از ۴۰ جلسه دادگاه نیز برگزار شده است.

وی افزود: این پرونده ۹ متهم دارد که آقایان شریفی و سیف دو بازداشتی این پرونده و بقیه با قرار وثیقه آزاد هستند.
این مقام قضایی گفت: این پرونده بسیار مهم است و دادگاه در مقام رسیدگی به آن به عنوان نهادی بی طرف میان دادسرا و متهم محسوب می‌شود و وقتی رسیدگی به نتیجه رسید، دادگاه نظر نهایی را اعلام می‌کند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود برگزاری ۴۰ جلسه اطلاع رسانی مناسبی صورت نگرفته است، گفت: اگر قرار باشد ما یکسری اطلاعات را زودهنگام ارائه کنیم، در خصوص رأی دادگاه پیشداوری شده است و ما در حدی که لازم بود اطلاع‌رسانی کردیم و گفتیم که مبالغ بسیار سنگینی در این پرونده مطرح شده و کار کارشناسی صورت گرفته است.

پیش از این نیز سخنگوی قوه قضائیه در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی و در پاسخ به این پرسش که خبر‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه وی آزاد شده است، گفت: خبر مربوط به آزادی وی دروغ است.

اسماعیلی در تشریح وضعیت این پرونده ادامه داد: برای این پرونده کیفرخواست صادر شده است، رسیدگی در دادگاه شروع شده و در حال حاضر در حال رسیدگی در دادگاه است، برخی از جلسات دادگاه تا الان برگزار شده و جلسات به صورت مستمر در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در حال برگزاری است. با پایان جلسات دادگاه و صدور رأی، نتیجه دادگاه به اطلاع مردم خواهد رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار