کد خبر: 1007389
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: مجوز‌هایی برای برگزاری مسابقات فوتبال صادر شده که به زودی اعلام خواهد شد.
به گزارش جوان آنلاین و به نقل از سایت پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد در نشست مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک که در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، با بیان کرد که با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را در دنیا و به تبع آن ورزش ایجاد کرده است، افزود: در اولین روز‌های شیوع این بیماری در کشور (دوم اسفند) ستاد مقابله با کرونا در ورزش تشکیل و آغاز به کار کرد که اولین اقدامات آن اعمال محدودیت‌های مسابقات و تمرینات ورزشی بود.

وی ادامه داد: برخی از رشته‌هایی که باید برای کسب سهمیه المپیک مبارزه می‌کردند را حدود ده روز زودتر به مسابقات اعزام کردیم که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، به دلیل لغو پرواز‌ها یا ممنوعیت ورود به کشورها، سهمیه‌های ما در رشته‌های کاراته، بوکس، شمشیربازی، وزنه برداری و ژیمناستیک عملا از دست می‌رفت.

علی نژاد با بیان این که ستاد مقابله با کرونا در ورزش با هماهنگی کامل ستاد ملی کرونا تصمیمات و اقدامات لازم را انجام داده و می‌دهد، افزود: در جلسه اخیری که با آقای رییسی معاون وزیر بهداشت داشتیم، ایشان با صراحت اعلام کرد که مجموعه ورزش کشور یکی از بهترین همکاران ما در موضوع مبارزه با گسترش ویروس کرونا بود.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد رشته‌های ورزشی بازگشایی شده اند، افزود: بازگشایی‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان خبر داد: در چند روز آینده اتفاقات جدیدی در برخی مسابقات شهرستانی و ملی خواهد افتاد و مسابقاتی که نیاز به خوابگاه نداشته باشند انجام خواهد شد.

علی نژاد با بیان این که تاریخ دقیقی برای پایان ویروس کرونا توسط متخصصان تصور نشده است، افزود: به اعتقاد متخصصان و کارشناسان این حوزه، ساخت واکسن کرونا دو سال زمان می‌برد و جهان با این ویروس درگیر خواهد بود، بنابراین چاره‌ای جز همزیستی با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

وی با بیان این که ظرفیت جدیدی در شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با هدف کمک به صاحبان کرسی‌های بین المللی ورزشی ایجاد شده است، افزود: نگاه و رویکرد ما حفظ کرسی‌های بین المللی و کسب کرسی‌های موثر ورزشی برای سیاستگذاری و تصمیم گیری و تصمیم سازی در عرصه‌های جهانی است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به موضوع بودجه بندی سال ۹۹ گفت: در سال جاری نظام بودجه بندی براساس ارزشیابی فدراسیون‌ها در سال ۹۸ خواهد بود که فرم‌های آن به فدراسیون‌ها ارسال شده است و ملاک بودجه بندی براساس ارزیابی عملکرد فدراسیون‌ها در سال ۹۸ خواهد بود.

وی گفت: از فدراسیون‌ها می‌خواهیم که در صورت برنامه برای حضور در رویداد بین المللی، سریعا به ما اعلام کنند تا تصمیم گیری در خصوص تشکیل اردو‌های ملی گرفته شود، اما با توجه به اینکه رویداد بین المللی فعلا در دو سه ما آینده برگزار نمی‌شود، مربیان باید با برنامه ریزی مناسب در فضای مجازی ورزشکاران را برای تمرینات انفرادی تشویق کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار