کد خبر: 1007066
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان برگزارشد؛
مدیران اجرایی دو شهر خواهرخوانده اصفهان و سن پترزبورگ با برگزاری نشستی ویدئوکنفرانسی، آخرین تجربیات خود در زمینه مقابله با کرونا در حوزه های بهداشتی، حمل و نقل عمومی و سلامت روان و نحوه مراقبت از بیماران را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، برای اولین بار در بین شهرهای ایران، شهر اصفهان با سن پترزبورگ به عنوان یکی از خواهرخوانده های خود از طریق ویدئوکنفرانس اقدام به برگزاری نشستی مشترک میان کارشناسان و مدیران شهری، بهداشتی و اجتماعی شهر اصفهان و سن پترزبورگ برای تبادل تجربیات و اطلاعات در زمینه اقدامات مقابله ای در برابر کرونا کرد.

در این نشست مشترک که بیش از دو ساعت به طول انجامید، ایمان حجتی، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: همراهی ما برای مقابله با یک دشمن مشترک با اهمیت است و مهمترین ارزش دو شهر اصفهان و سنپترزبورگ دوستی و روابط فرهنگی دو شهر است که در این روزها نمایان می شود.

وی ادامه داد: شهرها با شیوع کرونا با یک مسئله جدید و مشترک مواجه شدند و طبیعی است استفاده از تجربیات در چنین زمان هایی واجد ارزش ویژه و تبادل آن ارزشمند است. به همین منظور شهرداری اصفهان و امور بین الملل از همان روزهای آغازین در این فضا مشغول به فعالیت شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: در پی نامه نگاری بین مدیران دو شهر اصفهان و استاندار سن پترزبورگ و مدیران ارشد این شهر بحث تبادل تجربیات با قالب این نشست مطرح شد که برای اولین بار است در سطوح مدیران اجرایی نشستی آنلاین بین دو شهر برگزار می شود و در خصوص جزئیات موضوعات بحث می شود.

وی افزود: اداره کل ارتباطات و امور بین الملل در ادامه این روند اقداماتی را در این راستا انجام خواهد داد از جمله با انجمن اینتا(توسعه شهری) و دیگر شهرهای خواهرخوانده اصفهان نشست های مشترک برگزار می شود.

* گسترش چشم انداز روابط اصفهان و سن پترزبورگ با برگزاری نشست های مشترک

در ادامه این نشست، بوریس بورمیستروف، سرکنسول فدراسیون روسیه در شهر اصفهان اظهار کرد: مدیران دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ ایده برگزاری چنین نشستی را مطرح کردند که در این شرایط برای دو کشور دوست که در سال گذشته اصفهان و سن پترزبورگ روابط خواهرخواندگی 20 ساله خود را جشن گرفتند، بسیار موثر و به موقع بود.

وی افزود: انگیزه دو کشور در این زمان سخت بسیار مناسب است و این نشست کار مهمی است که به ما فرصت می دهد بیشتر در مورد افزایش ظرفیت و چشم انداز روابط در حوزه پزشکی گفت و گو و تعامل کنیم.

بورمیستروف افزود: کشور روسیه در جریان مقابله ایران با همه گیری کرونا تجهیزاتی را برای تولید ماسک در اختیار این کشور قرار داد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در چارچوب همکاری های دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ بتوانیم نقشه راه همکاری در حوزه های مختلف را تدوین و اجرا کنیم.

سرکنسول فدراسیون روسیه در شهر اصفهان اظهار کرد: امیدوارم با این نشست ها، روابط بین ما و اصفهان در حوزه های فرهنگی، علوم انسانی، اقتصادی و تجاری افزایش یابد.

*شبکه سازی در 220 محله شهر اصفهان برای آمادگی در دوران پساکرونا

کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان هم در این دیدار ویدئوکنفرانسی افزود: ملت های دنیا در هنگام بحران، انسانیت خود را نشان می دهند و همگی زیر پرچم عشق، عدالت و مهربانی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: بحران جهانی کرونا همه ملت ها را به هم نزدیک کرد هرچند شهر اصفهان و سن پترزبورگ پیش از این هم فاصله زیادی از یکدیگر نداشتند.

محمدی با اشاره به اینکه ارتباط این دو شهر سابقه دیرینه دارد و امروز با یک بحران جهانی گرد هم آمده ایم تا با مدیران پزشکی و شهری ارتباط برقرار کنیم، افزود: حضور سرکنسول روسیه در شهر اصفهان و نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در این نشست نشان دهنده رابطه عمیق دو شهر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پاندمی کرونا هنوز پایان نیافته است تمایل داریم با طرف روسی خود در باب مقابله با کرونا ارتباط داشته باشیم و تجارب خود را منعکس کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان افزود: اصفهان در دو ماه گذشته در وضعیت پرخطر و قرمز قرار داشت اما اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اجرای برخی اقدامات در حوزه مدیریت شهری و پزشکی، از این مرحله و اوج بیماری عبور کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات اجتماعی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در شهر دو میلیون نفری اصفهان در زمان بروز کرونا، اظهار کرد: این اقدام از سوی شهرداری اصفهان انجام شد.

محمدی ارائه مشاوره تلفنی رایگان به همه شهروندان

در استان اصفهان را از دیگر اقدامات برای حمایت از سلامت روانی مردم در زمان شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: این مشاوره از سوی مشاوران داوطلب و برای پاسخگویی به سوالات مردم و ارائه خدمت به آنها صورت می گیرد.

وی از شبکه سازی در 220 محله شهر اصفهان برای آمادگی برای دوران پساکرونا خبر داد و افزود: جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در این خصوص آغاز دشه است و اختلالاتی که بعد از شیوع کرونا ممکن است با آن مواجه باشیم را شناسایی کرده ایم.

*آمادگی اصفهان برای برگزاری نشست پساکرونایی در حوزه گردشگری با سن پترزبورگ

همچنین، نصیر ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان در زمان شیوع کرونا گفت: در این شرایط همه بخش های حمل و نقلی شهر اصفهان از سوی شهرداری اقدامات متناسب از جمله ضدعفونی و آموزش به مردم و رانندگان ناوگان ها را آغاز کردند.

وی ادامه داد: نخستین اقدام آموزش برای رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بود که در این راستا ظرفیت مسافرگیری تاکسی ها برای افزایش فاصله گذاری اجتماعی کاهش یافت.

ملت با اشاره به اینکه در این زمان تردد خطوط اتوبوسرانی اصفهان تا 80 درصد کاهش یافت و شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی با حذف محدودیت های ترافیکی تشویق شدند، گفت: بعد از کاهش نرخ رشد ویروس تلاش کردیم در برخی خطوط اتوبوسرانی که ممکن است ازدحام جمعیت داشته باشد تعداد ناوگان را افزایش دهیم.

وی به ضدعفونی متروی اصفهان در روزهای نخست شیوع کرونا اشاره و اظهار کرد: بعد از شدت گرفتن بیماری تصمیم به تعطیلی متروی شهر گرفته شد.

*آماده شدن نقشه راه روابط اصفهان و سن پترزبورگ در قالب 15 موضوع مشترک بین دو شهر

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان همچنین از آماده شدن نقشه راه روابط اصفهان و سن پترزبورگ در قالب 15 موضوع مشترک بین دو شهر خبر داد و گفت: امادگی داریم برای تبادل تجربه و ایده دز زمینه گردشگری بعد از کرونا هم نشست هایی را به صورت آنلاین برگزار کنیم.

در ادامه دکتر شیری، نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد اقدامات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از نخستین روزهایی که موضوع کرونا در شهر اصفهان شناسایی شد به وسیله قوانینی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران وضع شد، فاصله گذاری فیزیکی به خوبی در کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد: بعد از نزول بیماری فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم رعایت می شود و هنوز در مکان هایی که محل تجمع مردم است، اجتماعی صورت نمی گیرد.

شیری با بیان اینکه ما مشکل حادی در شهر اصفهان برای مقابله با کرونا نداریم، گفت: بخشی از مشکلات ما به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تعداد محدودی از مردم بازمیگردد.

وی با اشاره به اینکه سیستم ارائه دهنده خدمات اولیه (PHC) مرتب به مردم اطلاع رسانی می کند، تصریح کرد: افرادی همچون بیماران نقص ایمنی اولیه، فشار خون، سالمندان و افرادی که مصرف کورتون دارند، دارای عامل خطر بیماری شناخته شده اند که برای حفاظت از آنها اطلاع رسانی با استفاده از تماس تلفنی صورت می گیرد.

بهداشت روانی شهروندان روسی در زمان کرونا

در این نشست، آرتم گورکین، نماینده وزارت بهداشت روسیه هم با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا انجام تحقیقات مختلف در دستور کار ما قرار گرفت، افزود: ما در روسیه دارای مرکز ویژه پیشگیری بهداشتی هستیم که توسط این مرکز موارد مختلف بهداشتی در زمان پاندمی ها منتشر می شود.

وی ادامه داد: استفاده از پوستر های مختلف برای اطلاع رسانی مردم از دیگر اقدامات ما برای آگاهی و آموزش به مردم روسیه بود. همچنین متخصصان پزشکی روس با حضور در رسانه های مختلف از جمله تلویزیون آموزش های لازم را به مردم ارائه می دادند.

گورکین افزود: در روسیه ستادی مشترک با حضور وزارت بهداشت و سایر دستگاه ها تشکیل دادیم که اطلاع رسانی به مردم از طریق این ستاد علاوه بر اینکه از سوی وزارت بهداشت انجام می شود از طریق شهرداری ها هم صورت می گیرد.

وی به ارسال پیامک های هشدار برای شهروندان به عنوان یکی دیگر از اقدامات روس ها برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: تلفن 112 در کشور روسیه برای مواقع اضطراری پیش بینی شده است، همچنین در زمان شیوع کرونا علاوه بر این خطوطی برای حمایت های اجتماعی از مردم راه اندازی کردیم.

نماینده وزارت بهداشت روسیه افزود: اطلاع رسانی به مردم برای حفاظت از سلامت روان آنها هم به دو روش صورت می گرفت؛ نخست افرادی که دارای سلامت روان هستند و از طریق مشاوران آموزش دریافت می کردند و مرکز کمک های مردمی در کشور در این راستا گسترده تر شده بود.

وی افزود: 400 نفر از روانشناسان، پزشکان و متخصصان در این مرکز به مردم خدمات دهی می کنند.

گورکین تصریح کرد: کمک به افرادی که دارای اختلالات روانی بودند و در زمان شیوع ویروس هم دچار کرونا شده بودند، از طریق اختصاص بیمارستان های روانی به چنین افرادی اجرایی شد.

در ادامه این نشست، فارسی به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص وضعیت بیماران بستری و سرپایی کرونا در اصفهان نیز توضیحاتی را مطرح کرد.

80 درصد اصفهانی ها غربالگری کرونا شده اند

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان اصفهان چندین بیمارستان به درمان بیماران کرونایی و در هر شهرستان استان اصفهان نیز یک بیمارستان به این موضوع اختصاص داده شد، اظهار کرد: مراقبت از بیماران توسط کادر درمان صورت می گرفت و حضور افراد متفرقه و همراه بیمار در بیمارستان ممنوع بود.

فارسی افزود: اطلاعات بیماران بستری از طریق سامانه سیب برای مراقبان شبکه بهداشت محل سکونت بیمار ارسال می شود و مراقب سلامت طی تماس با سایر افراد خانواده بیمار در خصوص علائم بیماری به خانواده آموزش های لازم را ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه از همه موارد بستری تست تشخیص PCR دریافت می شود و نتیجه ظرف 12 تا 20 ساعت برای بیمارستان ارسال می شود، گفت: به طور همزمان اطلاعات موارد مثبت بیماری برای شبکه بهداشت محل سکونت بیمار ارسال و تیم بهداشتی به منزل بیمار مراجعه و آموزش لازم و اقدامات ضدعفونی را انجام می دهد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تاکنون 75 تا 80 درصد جمعیت استان اصفهان غربالگری کرونا شده اند.

گلگا کرولوا، نماینده کمیته روابط خارجی سن پترزبورگ نیز با اشاره به اینکه با شیوع کرونا جداسازی اجباری شهروندانی که در ماه ژانویه از چین به روسیه وارد شده بودند انجام شد، اظهار کرد: همچنین برای مسافرانی که وارد کشور می شدند جداسازی 14 روزه صورت می گرفت و اگر مکان قرنطینه خانگی را نداشتند در استراحتگاه هایی که برای آنها آماده سازی شده بود، اقامت می کردند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در این زمان، رساندن غذا به افراد سالمند بود که این اقدام از سوی داوطلبان برای حمایت اجتماعی صورت گرفت و غذا و محلول های ضدعفونی و ماسک در اختیار این افراد قرار داده شد.

در خصوص مراقبت از سلامت روان شهروندان اصفهانی در زمان شیوع کرونا هم پرستو گلشیری دیگر نماینده دانشگاه علوم پزشکی در این نشست، اظهار کرد: مراقبت از سلامت روان شهروندان از طریق سیستم وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد و ما مراقبین سلامتی داریم که در تمام نقاط کشور مستقر هستند.

وی افزود: این مراقبین وظیفه غربالگری افراد از طریق پرسشنامه های معتبر را نیز بر عهده دارند که بعد از مشخص شدن بیماران روانی، به پزشک معرفی می شوند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر