کد خبر: 1006566
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
با حضور شهردار و فرماندار مشهد و برای اولین بار در کشور امضاء شد؛
طی مراسمی برای اولین بار در کشور، تفاهم نامه سه جانبه آغاز اجرای جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان های مرتفع، عمومی و منازل، میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت آب وفاضلاب مشهد به امضاء رسید.

سید محمود هاشمی فرماندار مشهد در ابتدای این مراسم که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر، مدیرعامل شرکت آبفای مشهد، معاونان شهردار و همچنین معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ضمن تقدیر از مدیریت شهری مشهد در این خصوص گفت: اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری یکی از راه های مناسب تامین آب برای مصارف غیر شرب به ویژه آبیاری فضای سبز است.
وی افزود: میزان مصرف آب شهر مشهد 13هزار و 270 لیتر در ثانیه است درحالی که آب شرب تولیدی حدود 11 هزار لیتر در ثانیه است که اجرای این طرح می تواند به رفع این کمبود کمک کند.

علیرضا شهریاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از پساب های تصفیه شده برای مصارف غیر شرب و آبیاری فضای سبز اظهارکرد: بر این اساس هرچه زودتر تصفیه خانه های محلی که در حال احداث است را به بهره برداری برسانیم به نفع شهر و مردم خواهد بود.
وی افزود: تعداد زیادی از درخت ها و فضاهای سبز در خیابان های فرعی نیاز به آبیاری دارند که با اجرای طرح بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و منازل می توان این درختان را آبیاری کرد.
شهریاری اضافه کرد: معتقدم با وجود کمبود منابع آبی و در مقابل نیاز شهر به توسعه فضای سبز هر چقدر برای بازچرخانی آب های خاکستری و تصفیه پساب ها هزینه کنیم ضرر نخواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار