کد خبر: 1006549
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور :
رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: پارسال مجوز شکار برای هفت قوچ و آهو در مناطق حفاظت شده نیشابور صادر شد که درآمد حاصل از آن هنوز به حساب این اداره واریز نشده است.

محمد مهدی نوربخش در بازدید از منطقه حفاظت شده رئیسی به مناسبت هفته محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: پارسال از محل صدور چهار مجوز شکار برای منطقه حفاظت شده حیدری از طریق صندوق ملی محیط زیست مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به اداره محیط زیست نیشابور پرداخت شد که از این‌ محل پنج دستگاه موتورسیکلت و تجهیزات خریداری شد.
وی اظهارکرد: پس از یک ممنوعیت پنج ساله از سال ۹۷ صدور پروانه شکار در نیشابور شروع شد اما یکی از ابهامات آن میزان درآمد صندوق ملی محیط زیست از این محل است که شفاف سازی نشده و سهم اداره حفاظت محیط زیست نیشابور از آن معلوم نیست.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور اضافه کرد: شکارچیان دارای مجوز به دنبال شکار قوچ‌های سن بالا با شاخ‌های هرچه بزرگتر برای ثبت رکورد هستند که این قوچ‌ها به علت سن زیاد در سال‌های بعد یا خودشان می‌میرند یا شکار می‌شوند.
وی گفت: این شکارچیان با همراهی محیط‌بانان اقدام به شکار می‌کنند و صدور مجوز شکار محل درآمد مناسبی برای تامین نیازمندیهای اداره محیط زیست است.
نوربخش افزود: پارسال ۳۵ شکارچی غیر مجاز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند و در این رابطه چهار قبضه سلاح هم ضبط گردید.
وی ادامه داد: کل مناطق زیر نظر این اداره شامل پناه گاههای حیات وحش، مناطق حفاظت شده و آثار طبیعی ملی به وسیله ۱۲ نفر محیط‌بان اداره می‌شود و در این حوزه با کمبود جدی نیرو و تجهیزات رو به رو هستیم.

وی یادآور شد: سال گذشته میزان اعتبار عمرانی این اداره دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بود که ۸۷ درصد آن تخصیص یافت و امسال هم میزان اعتباری که در نظر گرفته شده دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال است.
نوربخش افزود: طی دو سال اخیر به دلیل افزایش بارندگی ها و مساعد شدن مراتع مجوزهای منابع طبیعی برای دامداران بیشتر شد و این دامداران که بیشتر به صورت سنتی به دامداری می‌پردازند همزمان با فصل زاد و ولد آهوها موجب ایجاد چالش‌ها و مشکلات متعددی به خصوص در بخش میان جلگه نیشابور شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار