کد خبر: 1006442
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری قرآن گفت: جهت تسریع در اجرای طرح اقدام ملی تفاهم نامه مشارکت ساخت واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان با سازمان توسعه مسکن ایران منعقد شد.

 

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نفل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه ای که به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و با حضور مهندس سعیدی‌کیا رئیس هیات مدیره سازمان توسعه مسکن ایران برگزار شد نحوه تسریع اجرای طرح اقدام ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

    علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۹ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است. گفت: همواره شاهد حجم بالای درخواست مسکن در استان هستیم لذا به دلیل اینکه سرریز جمعیت کلانشهرها قرار است به سمت شهرهای جدید سوق داده شود تمرکز عمده شهر اصفهان در شهر جدید بهارستان که از لحاظ سکونت دارای موقعیت مناسب واهمیت ویژه ای برخورداراست.

    وی افزود: برنامه طرح اقدام ملی استان اصفهان ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد است که حدود ۴۰ هزار واحد در شهرهای جدید استان و مابقی در دیگر شهرها ساخته می‌شود و از این میزان تعداد ۲۲هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به شهر جدید بهارستان است.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند اما در صورتی که هنوز متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

    قاری قرآن با اشاره به اینکه طرح جامع شهر بهارستان آماده ارسال به شورای عالی شهرسازی و معماری است. تشریح کرد: طرح‌های اراضی ۱۸۵ هکتاری شرق بهارستان موسوم به اراضی اقدام ملی مسکن، باغ هزارجریب بهارستان و محور میانی پردیس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد. 

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد:  برای شناسایی انبوه سازانی که بتوانند تعهدات مرتبط با این طرح اقدام ملی را به خوبی اجرایی نمایند پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و اکنون مشارکت با شرکت توسعه مسکن نویدی است که واحدهای طرح اقدام ملی به نحو احسن و با سرعت بالاتری ساخته شوند. چرا که یکی از اهداف این اداره کل در طرح اقدام ملی مسکن قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا است.

    وی با اشاره به اینکه در صدد هستیم مسکن با کیفیت در شهر جدید بهارستان ساخته شود گفت: تفاهم نامه احداث ۳هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان با مشارکت شرکت عمران بهارستان و شرکت توسعه مسکن ایران منعقد شد  که امید است این واحدها به دست مصرف‌کنندگان واقعی و بالاخص خانه اولی‌ها برسد.

 

    

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر