کد خبر: 1006092
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
نماینده مجلس:
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شرب مردم این شهرستان با مشکلات جدی مواجه است و باید برای رفع این مشکل اقدامات اساسی و فوری انجام شود.

مهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه وضعیت تامین آب شرب در شهرستان میانه شرایط مطلوبی ندارد، افزود: یکی از مهم ترین مشکلاتی که مردم این منطقه با آن دست به گریبان هستند، مشکل آب شرب است که متاسفانه علی رغم تذکرات مکرر و پیگیری هایی که نمایندگان مردم از مسئولان استانی داشتند، اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان میانه با دارا بودن بیش از ۴۰۰ روستا از جمعیت روستایی انبوهی برخوردار بوده و باید دولت آب شرب مورد نیاز مردم و آب کشاورزی را تامین می کرد، اما به دلیل نبود آب شرب کافی بسیاری از مردم روستاها اقدام به مهاجرت به شهرهای اطراف کرده و باعث خالی شدن روستاها شده اند.

اسماعیلی اظهار داشت: مشکل آب شرب تبدیل به معضلی ملی شده و در بیشتر نقاط کشور وجود دارد و با توجه به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ آب و هوایی دارای بارش سالیانه برف و باران در حد مناسب است، اما مسئولان نتوانسته اند با استفاده از پتانسیل بارش های سالیانه، آب مورد نیاز مردم در شهرستان میانه را به خوبی تامین کنند.

وی به پروژه های مهم سد شهریار و سد آی دوغموش در حوزه آبی شهرستان میانه اشاره کرد که دولت باید با استفاده از ظرفیت این دو سد مشکل آب شرب و آب کشاورزی شهرستان را حل کند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از ضروری ترین مسئله برای زندگی بشر تامین آب شرب سالم و پایدار است، افزود: بنابراین دولت به ویژه وزارت نیرو باید از تمام پتانسیل موجود در شهرستان میانه استفاده کرده و مشکل آب مردم این شهرستان را مرتفع کند.

شهرستان میانه با ۱۹۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵ شهر شامل میانه، ترکمن چای، کندوان، کاغذکنان و آچاچی و ۱۷ دهستان در فاصله ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار دارد.

طبق آخرین آمارهای موجود از مجموع حدود ۴۰۰ روستای این شهرستان تنها ۲۵۳ روستا دارای اب آشامیدنی است؛ این در حالی است که از مجموع ۳۳ سد مخزنی احداث شده در این شهرستان بیش از ۱۶۰ میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر