کد خبر: 1005551
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
رئیس جمهور ایالات متحده از فرط ذوق‌زدگی برای آزادی یک نظامی پیشین نیروی دریایی
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (جمعه) مجدداً از ایران بابت آزاد کردن «مایکل وایت» نظامی پیشین نیروی دریایی ایالات متحده تشکر کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «بسیار عالی است که مایکل به خانه بازگشته است. تازه رسیده است. بسیار هیجان‌انگیز است. ایران متشکریم».

وی در ادامه به خیال‌پردازی درباره مذاکره با ایران و انجام توافق هسته‌ای جدید پرداخت و افزود: «برای انجام آن توافق بزرگ، تا بعد از انتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات]می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید».

وایت حدود دو سال پیش در پوشش یک شهروند آمریکایی ساده به ایران سفر کرده بود که به دلایلی در مشهد بازداشت شد. بر اساس گزارش‌ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه طی توئیتی به صورت تلویحی درباره ارتباط آزادی وایت و دکتر «مجید طاهری» نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند».

ترامپ پیش از این، بامداد امروز نیز با قدردانی از ایران به دلیل آزادی وایت، گفته بود: «ما الان بیش از ۴۰ نفر از گروگان‌ها و زندانیان را بعد از به قدرت رسیدن من به خانه برگردانده‌ایم. ممنونم ایران. این نشان می‌دهد توافق ممکن است».

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار