کد خبر: 1005316
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: برخی طرح‌های بزرگ استان در نشست کارگروه ستاد تسهیل استان با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ملی در مشهد تامین مالی می‌شوند.

علی رسولیان اظهار کرد: در این زمینه ۴۸ طرح شامل ۱۰ طرح دامپروری، ۱۵ طرح صنعتی، پنج طرح عمرانی، ۹ طرح کشاورزی، ۹ طرح گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی ۷۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۳۱۴ نفر نیازمند تامین مالی شد.
وی ادامه داد: حجم کل تسهیلات مورد نیاز برای ۴۸ طرح ۶۱ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال (ارزی و ریالی) است که از بین این طرح‌ها، تامین مالی طرح‌های گلخانه‌ای تا هزار هکتار، طرح‌های انرژی خورشیدی تا ۱۰ هزار مگاوات و برخی طرح‌های صنعتی و معدنی در اولویت قرار خواهند داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هزار و ۱۹۳ طرح به ارزش دو هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در خراسان رضوی در حال اجراست که حدود ۳۰۰ طرح آن بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری و بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارد و  ۴۸ طرح مزبور بخشی از این طرح‌ها هستند.
رسولیان افزود: مسیر کلی دریافت تسهیلات ریالی از صندوق توسعه ملی در ابتدا درخواست بانکها از صندوق توسعه ملی و سپس سپرده گذاری از محل منابعشان است که درخواست آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود، در نشست آتی کارگروه ستاد تسهیل خراسان رضوی طرح‌های کارشناسی شده با میزان سرمایه‌گذاری و آورده مشخص به مدیرعامل صندوق توسعه ملی ارایه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: پیشنهادات مدیران در خصوص اتخاذ سهم استانی از صندوق توسعه ملی، تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان نیز در نشست مزبور قابل طرح خواهد بود تا بتوان منابع مالی لازم را از مسیر صندوق توسعه ملی تامین کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار