کد خبر: 1004705
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: اشتغالزایی نقطه مترادف جهش تولید است و باید دستگاه‌ها و بانک‌های مرتبط با جهش تولید برای افزایش اشتغالزایی در استان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: در سالجاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده، تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید بیشتر شده و در راستای تامین سرمایه مورد نیاز واحدهای اشتغالزا اقدام شود.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای راکد گام مهمی در راستای اشتغالزایی است، بر تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحدهای در آستانه فعالیت و واحدهای راکد نیازمند سرمایه در گردش توسط دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها تاکید کرد.

استاندار اردبیل گفت: دعوت از سرمایه گذاران برای بررسی مشکلات، کاهش بروکراسی‌های اداری و بانکی و رصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های اشتغالزا از جمله مهم ترین موضوعاتی است که در جلسات اشتغال باید پیگیری شود.

بهنام جو گفت: با آغاز فعالیت واحدهای راکد و در حال اجرای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال در استان افزایش یافته و روند اشتغالزایی و به تبع میزان درآمد مردم افزایش می‌یابد.

وی به طرح‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی در حال اجرا در استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها در آینده نزدیک میزان درآمد ناخالص استان افزایش یافته و نتیجه این طرح‌ها به صورت ملموس برای مردم استان عیان می‌شود.

رئیس شورای اشتغال استان به اجرای طرح‌های گردشگری از جمله پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و اجرای چنین طرح‌هایی را در افزایش ثروت و رونق اقتصادی منطقه در بخش های دیگر نیز موثر دانست.

وی ادامه داد : در شهر هیر با اجرای این پل قیمت زمین‌های منطقه افزایش یافته و در کوتاه مدت فعالیت‌های اقتصادی مرتبط نیز در اطراف این پل رونق می‌گیرد.

بهنام جو با تاکید بر رصد میزان اشتغال‌های محقق شده در طرح های اشتغالزای استان افزود: طرح‌هایی چون گلخانه، شیرآلات، پتروشیمی اردبیل و چندین طرح و واحد تولیدی در استان وجود دارد که لازم است روند تکمیل این فازها به صورت مرتب رصد و نتیجه در کارگروه اشتغال اعلام شود.

استاندار اردبیل در ادامه به روند جذب تسهیلات تبصره 18 توسط دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد و خواستار تلاش برای جذب تسهیلات شناور از مرکز برای بانک‌های عامل جهت پرداخت به واحدهای تولیدی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر