کد خبر: 1004536
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت: امکان پرداخت زکات فطریه و کفاره ماه رمضان در استان از طریق سامانه #۵*۸۸۷۷* (ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۵ مربع) فراهم است.

حجت الاسلام قاسم محمدزاده،  افزود: با توجه به شیوع کرونا، برای دبیرخانه شورای زکات استان و تمامی شوراهای زکات شهرستان‌ها شماره کارت‌های مجزا جهت پرداخت زکات فطره تهیه شده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۳۷ میلیارد تومان زکات فطریه از مردم استان جمع آوری شده بود که این میزان نسبت به سال ۹۷ که بیش از ۲۵ میلیارد تومان بود، از رشد ۴۷ درصدی برخوردار شد.

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون بیش از ۷۴ هزار نفر مودی زکات در استان شناسایی شده است و این افراد کسانی هستند که زکات خود را به دبیرخانه شورای زکات استان واریز کرده‌اند.

حجت الاسلام محمدزاده، با بیان این‌که برای سال‌ جاری جمع‌آوری ۸۷ میلیارد تومان زکات در استان را برنامه ریزی شده است، ادامه داد: تلاش می شود تا در شرایط کرونایی، زکات فطره حتی بیشتر از سال‌های گذشته به سفره نیازمندان برسد.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۴ هزار و ۵۱۹ پایگاه با ۷ هزار عامل جمع آوری زکات فطره در استان یادآوری کرد: در یکهزار و ۲۱۷ روستای استان نیز شورای زکات روستایی به طور ویژه در راستای ساماندهی زکات فطره فعال شده است.

رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس ابلاغ استانداری به تمامی فرمانداران و بخشداران شهرستان صندوق‌های زکات فطره به صورت یکپارچه با برچسب «دبیرخانه شورای زکات استان» جمع آوری می شود.

حجت الاسلام محمدزاده، با اشاره به آمادگی کامل نیروهای نظارتی و حراستی در رابطه با هرگونه تخلف، ادامه داد: تمامی عاملان جمع‌آوری زکات فطره به کارت شناسایی و برچسب « زکات فطریه» بر روی صندوق مجهز شده‌اند.

وی یادآوری کرد: در قالب طرح ضربتی در تبریز و شهرستان‌ها، تمامی صندوق‌های صدقات کاملا تخلیه شده و مجهز است تا مردم در محلات و نقاط مشخص شده بتوانند زکات خود را پرداخت کنند.

حجت الاسلام محمدزاده، افزود: به علت شیوع کرونا، در تبریز نماز عید فطر اقامه نمی‌شود اما در مساجد این شهر و شهرستان‌های دارای وضعیت سفید نماز عید فطر اقامه می‌شود و مردم می‌توانند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد اقامه نماز کرده و از طریق صندوق‌های جمع‌آوری، زکات خود را پرداخت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر