کد خبر: 1004314
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: اگر دست سرمربی در چرخه انتخابی بسته باشد، کشتی‌گیر تصور می‌کند خودش بدون مربی هم می‌تواند موفق شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رسول جزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: تدوین و تصویب یک چرخه انتخابی را برای تیم ملی تصمیم قابل اعتنایی بود. نظرات همه کارشناسان و سرمربیان و همه اهالی کشتی در این طرح فرآیند اعمال شده است. در مرحله اجرا ضعف و قوت‌هایش مشخص می‌شود. مسائلی که در این فرایند پیش‌بینی نشده می‌تواند با تبصره‌ها و بندهایی اضافه شود.

وی افزود: وقتی تمام آدم‌های بزرگ نشسته‌اند و یک چرخه را تعریف کرده اند و همه باید از آن تبعیت کنند. بنا، محمدی و همه مربیان و پیشکسوتان در این خصوص نظر داده‌اند و حتماً تمام جوانب را در نظر گرفته‌اند. در این چرخه می‌گویند دست سرمربی بسته می‌شود که اینطور نیست. اگر این مشکل به وجود بیاید، اعتبار این چرخه زیر سؤال می‌رود. کشتی‌گیر برای رسیدن به تیم ملی دیگر فقط یک مسابقه را طی می‌کند و بدون سرمربی هم فکر می‌کند که می‌تواند موفق شود.

جزینی در خصوص کشتی‌گیرانی که به دوبنده تیم ملی می‌رسند، گفت: کشتی‌گیران باید خود را سرباز تیم ملی بدانند و باید جزو با اخلاق‌ترین و حرف‌ گوش کن‌ها باشند. کسی که نفر اول تیم ملی می‌شود، باید در چرخه‌ای موفق شده که زیر نظر سرمربی و کادر فنی باید تمرین کند و مطمئنم نمی‌تواند حرف گوش نکند.

وی در باره اختلاف نظر مربیان تیم ملی با رئیس فدراسیون تصریح کرد:‌ خوشبختانه در این مدت کشتی در حال تعطیلی بوده از همین رو این اتفاقات تأثیر مستقیم روی کشتی نگذاشت، اگرچه حتماً تأثیراتی داشته ولی مستقیم روی تشک خود را نشان نداده. در این مورد بیشتر ماجرا را برجسته کرده‌اند البته خیلی‌ها هم شیطنت و بزرگنمایی کردند. غلامرضا محمدی قهرمان جهان و با کارنامه درخشانش نیازی به این ماجراها ندارد. محمد بنا را هم همه می‌شناسند و احتیاجی نیست از این مربی تعریف شود. می‌توانست این اتفاق را رخ ندهد و خیلی حرف‌ها را در ادامه زده نشود.



مربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد به تعویق افتادن المپیک خاطرنشان کرد: برای هیچ تیمی در دنیا به اندازه تیم ملی کشتی فرنگی ایران این تعویق سودآور نبود. ما یک تیم بسیار جوان داریم و هر روز که می‌گذرد، تجربیات کشتی‌گیران اضافه می‌شود. هر روز که در دیگر تیم‌های دنیا می‌گذرد از قابلیت‌شان کم می‌شود. کسی بدون زحمت به جایی نمی‌رسد ولی این روند برای‌مان رو به رشد است و بقیه افت می‌کنند.

جزینی در خصوص اهمیت بودن مدیر فنی در کشتی فرنگی و شایعه حضور امید نوروزی گفت: اگر مدیر ناموفقی در این جایگاه قرار بگیرد، می‌تواند ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به کشتی وارد کند و همانطور مدیر شایسته می‌تواند مسیر را هموار کرده و فضای مناسبی را برای اعضای تیم ملی فراهم کند. دبیر و سوریان و نوروزی می‌توانند به کشتی کمک کنند. نوروزی دینش را به کشتی ادا کرده و می‌طلبد در فدراسیون یک جایگاه مناسب داشته باشد. چه کسی بهتر از امید نوروزی نمی‌تواند در جایگاه مدیر فنی قرار بگیرد. امید نوروزی نشان داده خیلی شایستگی‌ها دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار