کد خبر: 1001411
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
پرونده پسربچه خلخالی که سیزده بدر دو‌سال قبل به طرز مرموزی ناپدید شده‌بود به دستور رئیس دستگاه قضا در پلیس پایتخت بررسی می‌شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  عصر روز سیزده بدر سال‌۹۶ بود که مأموران پلیس شهرستان خلخال در جریان گمشدن پسر چهارساله‌ای به نام حسین حوالی رودخانه هروچای این شهرستان قرار گرفتند.

بررسی‌های مأموران پلیس در محل حادثه نشان داد حسین و خانواده‌اش روز طبیعت از یکی از شهرستان‌های اطراف برای تفریح به کنار رودخانه هروچای این شهرستان آمده‌بودند که ساعتی بعد در حالی که او کنار رودخانه مشغول بازی بوده ناگهان ناپدید می‌شود.

پس از این مأموران پلیس همراه خانواده حسین به جست‌وجو برای پیدا کردن پسر گمشده پرداختند و ساعتی بعد موفق شدند دمپایی‌های حسین را کنار رودخانه پیدا کنند.

با کشف دمپایی‌های پسر چهارساله این احتمال برای مأموران پلیس مطرح شد که حسین به داخل رودخانه سقوط کرده‌است و بدین ترتیب چند تیم عملیاتی از امدادگران و غواصان هلال‌احمر و تعدادی از ساکنان محل برای یافتن پسر گمشده بسیج شدند، اما یکماه تلاش و جست‌وجوی امدادگران و غواصان در سراسر رودخانه هیچ نشانه‌ای از حسین پیدا نشد که نشان دهد وی در رودخانه سقوط کرده‌است.

در شاخه دیگر از تحقیقات فرضیه آدم‌ربایی برای مأموران پلیس قوت گرفت و این احتمال مطرح شد که آدم‌ربایان برای فریب مأموران پلیس پس از ربودن پسر چهارساله دمپایی‌های او را در بالای رودخانه رها کرده‌اند.

پس از این تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی تحقیقات خود را درباره این حادثه آغازکردند. کارآگاهان در نخستین گام گوشی تلفن همراهی را در حوالی رودخانه کشف کردند که بررسی‌ها حکایت از آن داشت صاحب آن پس از گذشت چند ماه درباره گمشدن تلفن همراهش هیچ شکایتی نکرده بود.

بازداشت اولین مظنون

بنابراین مأموران پلیس صاحب گوشی را به عنوان مظنون به آدم‌ربایی بازداشت و از وی تحقیق کردند. وی در بازجویی‌ها مدعی شد که روز حادثه همراه خانواده‌اش برای تفریح به کنار رودخانه آمده و گوشی‌اش را آنجا گم کرده‌است، اما به خاطر مشکلات کاری و مشغله فکری برای گمشدن گوشی‌اش شکایت نکرده است. در ادامه متهم پس از تحقیقات تکمیلی به اتهام آدم‌ربایی روانه بازداشتگاه شد، اما مدتی بعد با گذاشتن وثیقه آزاد شد. همزمان با ادامه تحقیقات، پدر حسین دوباره به اداره پلیس رفت و ادعای جدیدی را مطرح کرد. وی گفت: زمانی که برای تفریح به کنار رودخانه رفته بودیم، دو مرد جوان کنار رودخانه پرسه می‌زدند که پس از گمشدن پسرمان ناگهان آن‌ها هم ناپدید شدند و وقتی از اهالی محل درباره آن‌ها پرس‌و‌جو کردیم آن‌ها گفتند که آن دو مرد آن روز درباره خرید و فروش بچه با هم حرف می‌زدند و احتمال می‌دهیم آن‌ها بچه ما را ربوده‌اند و بعد فروخته‌اند.

بازداشت دو متهم دیگر

با طرح این ادعا مأموران پلیس دو مرد مظنون را هم بازداشت کردند، اما دو متهم دربازجویی‌ها جرم خود را انکار کردند و مدعی شدند که در گمشدن پسر چهارساله هیچ نقشی نداشته‌اند. آن‌ها گفتند که روز حادثه فقط ساعتی برای تفریح به کنار رودخانه آمده بودند و بعد به خانه‌هایشان بازگشتند. بدین ترتیب دو متهم نیز با گذاشتن وثیقه تا پیدا شدن ردی از پسر گمشده آزاد شدند.

مأموران در تحقیقات میدانی همچنین زن و شوهر جوانی را هم که به گفته اهالی محل مدتی قبل قصد داشتند نوزادی به فرزندخواندگی قبول کنند بازداشت و از آن‌ها تحقیق کردند که مشخص شد این زوج جوان بی‌گناه هستند و آزاد شدند. در حالی که همچنان تحقیقات برای پیدا کردن پسر چهارساله ادامه داشت، مردی با خانواده حسین تماس گرفت و گفت یکی از دوستانش به نام شاهرخ، حسین را ربوده و به مبلغ زیادی به خانواده‌ای که فرزند ندارند فروخته است. مأموران شاهرخ و مردی که موضوع را به پلیس خبر داده بود به نام پرویز شناسایی و بازداشت کردند که تحقیقات نشان داد شاهرخ بی‌گناه است و پرویز به خاطر اختلاف حساب و کینه‌ای که با شاهرخ داشته این ادعای دروغ را مطرح کرده است که از او انتقام بگیرد.

آغاز تحقیقات از سوی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی تهران

در حالی که دو سال از حادثه گمشدن پسر چهارساله می‌گذرد و مأموران پلیس شهرستان خلخال هیچ اثری از وی پیدا نکرده‌اند، خانواده حسین به امید پیدا کردن کودکشان راهی تهران شدند و از رئیس قوه قضائیه درخواست کردند پرونده گمشدن حسین برای رسیدگی از شهرستان خلخال به تهران منتقل شود و در اختیار کارآگاهان زبده پلیس‌آگاهی پایتخت قرار گیرد. پس از این درخواست پرونده به دستور آیت‌الله رئیسی از دادسرای شهرستان خلخال به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. بدین ترتیب پرونده حسین پس از گذشت دوسال از حادثه به دستور قاضی واحدی، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره‌یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. قاضی واحدی به کارآگاهان جنایی دستور داد ضمن تحقیق از خانواده شاکی و شاهدان عینی که هر کدام ادعا‌هایی را درباره گمشدن حسین مطرح کرده‌اند، از سه مرد بازداشت شده به اتهام آدم‌ربایی که با وثیقه آزاد هستند، تحقیق شود و همچنین سه متهم با خانواده شاکی مواجهه حضوری داده شوند.

بدین ترتیب با دستور بازپرس جنایی تیمی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی تهران برای پیدا کردن سرنخی از سرنوشت کودک چهارساله وارد عمل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار