کد خبر: 1001379
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ڪاشان خبر داد
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ڪاشان گفت: دانشگاه كاشان در نظام رتبه بندي راوند (Round University Ranking سال ۲۰۲۰، با ۴۰ پله ارتقا نسبت به رتبه ۲۰۱۹ در جايگاه ۶۱۴ جهان، رتبه نهم در ميان دانشگاه‌هاي كشور و رتبه چهارم در ميان دانشگاه‌هاي جامع كشور قرار گرفت.

دڪتر مجید منعم زاده با بیان اینڪه دانشگاه ڪاشان در سال ۲۰۱۹ برای نخستین بار در این نظام رتبه‌بندی نمایه شد و در جایگاه ۶۵۴ جهان قرار گرفت افزود: دانشگاه ڪاشان با ڪسب امتیاز ڪل ۳۸.۶ توانست نسبت به رتبه سال قبل، با ۴۰ پله صعود، در جایگاه ۶۱۴ ام دانشگاه های جهان قرار گیرد.
وی آموزش، پژوهش، تنوع جهانی و پایداری مالی را از محورهای ارزیابی این نظام رتبه بندی عنوان ڪرد و اظهار داشت: از مهمترین مزایای این نظام رتبه‌بندی، ارزیابی دقیق دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف و اعلام امتیاز و رتبه به تفڪیڪ شاخص است.
موسسه رتبه بندی دانشگاه روند در سال ۲۰۱۳ در مسڪو آغاز به ڪار ڪرد. هدف از تأسیس این موسسه، ایجاد رقابت اثر بخش میان دانشگاه های جهان است. این مؤسسه رتبه بندی، سالانه رتبه های حدود هزار دانشگاه در 80 ڪشور را در شاخص های مختلف منتشر می ڪند. یڪی ار فعالیت های مهم مؤسسه رتبه بندی روند ارائه مشاوره به دانشگاهها برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر