کد خبر: 1001304
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام کرد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کرونا به حوزه فرهنگ و هنر استان ۲۱۰ میلیارد ریال خسارت زد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: طبق آخرین برآوردها از آغاز شیوع کرونا تاکنون به حوزه فرهنگ و هنر استان ۲۱۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هنر، اصحاب فرهنگ و رسانه نیز به تناسب بقیه اصناف ازبابت شیوع کرونا متضرر شده اند، تصریح کرد: انجمن های سینمایی، موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه های موسیقی، ناشران وکتاب فروشی ها و مطبوعات در این ایام بیشترین خسارت را متضرر شده اند.

حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در پی جبران این خسارت ها است، خاطر نشان کرد: درخواست طرح تسهیلات بلاعوض باسود کمتر، اجرای طرح (تحفه) برای کمک به فرهنگ و هنر با سود ۲۶ درصد و پیگیری وصول خسارات ایام شیوع کرونا و توزیع عادلانه در بین اصحاب فرهنگ و هنر از جمله حمایت های اداره کل از اصحاب فرهنگ و رسانه است.

وی با تاکید براینکه میزان خسارت به چاپخانه ها به صورت مجزا بررسی شده است، اظهار کرد: درحال حاضر از ۳۰۰کانون تبلیغات و آگهی استان، ۲۰۰کانون فعال بوده و برای همه آنها درخواست تسهیلات بانکی کم بهره داده شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یاد آور شد: از ۱۵۰دکه مطبوعات استان برای ۱۰۰ دکه دار تسهیلات بلاعوض با سود کمتر از وزارتخانه درخواست کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کدام از فعالیت فرهنگی و هنری استان در ایام کرونا تعطیل نشده است، اظهار کرد: تمامی فعالیت ها به صورت مجازی برگزار می شود و دراین مدت بیش از گذشته استعدادها به ویژه استعداد های شمال و جنوب استان معرفی و تولید محتوا شده است.

حجت الاسلام خدایاری ادامه داد: رونمایی از بازی اندرویدی ویروس کرونا، تولید بیش از۵۰۰ برنامه در ارتباط با بیماری کرونا، پایش بیش از ۱۰ هزار خبر، راه اندازی نرم افزار ختم مجازی و رونمایی ازاین محصول در صورت ادامه بیماری کرونا، برگزاری مسابقات کتابخوانی و جشنواره های مجازی ازجمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام تعطیلی کرونا است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر