کد خبر: 879508
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرزخبرداد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه آمار زایمان سزارین اول در بیمارستان‌های دولتی استان بالای ۸۰ درصد بود، گفت: در حال حاضر این آمار به زیر ۳۵ درصد رسیده است.

حمید درفشی با اشاره به اینکه زایمان سزارین برای مادر و فرزند خوب نیست و هزینه‌های زیاد ایجاد می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر زایمان بدون درد در استان وجود دارد و بچه با زایمان طبیعی دارای تنفس خوب است و مشکل سندرم داون پیدا نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه آمار زایمان سزارین اول در بیمارستان‌های دولتی استان بالای 80 درصد بود، ادامه داد: در حال حاضر این آمار به زیر 35 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هر سه ماه یکبار پزشکان کنترل می‌شوند و هر پزشکی که آمار سزارین آن بالاتر از حد نرمال باشد اخطار دریافت می‌کند و پول سزارین از کارانه آن‌ها کم می‌شود، بیان کرد: پول زایمان طبیعی از سزارین بیشتر کرده‌اند تا پزشکان به انجام زایمان طبیعی تشویق شوند.

درفشی با بیان اینکه زیرساخت‌ها در البرز دچار مشکل بوده است، اضافه کرد: در سه سال اخیر 6 بیمارستان به عنوان زیرساخت در بخش درمان و آموزش ساخته و سه دانشکده داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت ساخته، تجهیز و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر از 60 درصد تولیدات دارو با استان البرز در ارتباط است که این داروها در سراسر کشور توزیع می‌شود، عنوان کرد: دارو در کل کشور وضع مطلوب دارد و 90 درصد داروی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود و در حال حاضر داروخانه‌های استان وضعیت خوبی دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار