کد خبر: 1178452
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خبرداد
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: رازی با ایجاد خط تولید صنعتی و نیمه صنعتی واکسن های پروتئین نوترکیب گام بلندی برای تولید واکسن های نسل سوم و چهارم برداشته است.

دکتر علی اسحاقی در نشست خبری که در حاشیه تور رسانه ای خبرنگاران استان های البرز و تهران در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به مناسبت هفته خبرنگار برگزار شد، اظهارداشت : در دوران کووید علیرغم اینکه کشور و مردم بحرانی سخت را پشت سرگذاشتند ولی برای این موسسه و کشور فرصت خیلی مناسبی را فراهم کرد تا تحریم واکسن در کشور شکسته شود.

وی با بیان اینکه اکنون پس از این دوران سخت زندگی به حالت عادی بازگشته، اظهار کرد: ولی این دوران پراز اضطراب و نگرانی برای ما عایدی های دیگری داشته که رازی موفق به تولید نخستین واکسن از مرحله کشف تا بازار شد که این رهاورد در عمر ۱۰۰ساله موسسه بی نظیر بوده است.

وی تجربه دیگر در این دوران که بسیار گرانبها بود و زمان و انرژی زیادی صرف آن شد را تولید واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن ترکیبی استنشاقی دنیا دانست و گفت: با تولید این واکسن دز استنشاقی به عنوان بوستر دز دیگر واکسن ها نیز استفاده شد.

اسحاقی افزود: با تولید این واکسن به دانش فنی واکسن های پروتئین نوترکیب دست یافتیم و اکنون سالن تولید آن راه اندازی و سالن تجهیزات صنعتی آن نیز به زودی راه اندازی می شود.
۹۰ درصد واکسن های دامی کشور در رازی تولید می شود
رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به ۲ ماموریت اصلی موسسه که تولید فراورده های بیولوژیک و تحقیق و توسعه می باشد، اشاره کرد و گفت: رازی از ۹ واکسن انسانی تولید داخل هفت واکسن را تولید می کند ضمن اینکه ۹۰ درصد واکسن های دامی کشور به میزان سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دز در این موسسه تولید می شود.
خیز رازی برای تولید واکسن های نسل سوم و چهارم
وی افزود: همچنین سالانه ۳.۵ تا چهار میلیون دز واکسن طیور کشور علاوه بر میزان بسیاری از فراورده های آزمایشگاهی و سرم های درمانی ضدمار و عقرب گزیدگی که علاوه بر تامین نیاز داخلی نیازهای کشورهای همجوار را نیز رفع می کند، تولید می شود.

وی تصریح کرد: در فعالیت های تحقیق و توسعه نیز در تولید محصولات جدید و همچنین ارتقای کیفی محصلات کنونی نیز چند فراورده در روند تحقیق و توسعه به خصوص در بخش دام و طیور قرار دارد.
رازی نیاز واقعی به نوسازی زیرساخت ها دارد
اسحاقی با اشاره به عمر ۹۹ ساله این موسسه گفت: با توجه به عمر یک قرنی این موسسه بسیاری از زیرساخت هایش فرسوده شده که احتیاج به نوسازی به خصوص در حوزه تاسیسات، بناها و تجهیزات آزمایشگاهی دارد.

وی افزود: همچنین در بحث منابع انسانی نیز به مشکل خورده ایم به طوریکه بسیاری از نیروی انسانی و متخصص این موسسه به سمت بازنشستگی رفته و نیاز به نیروهای متخصص و تازه نفس داریم.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه رازی به نیروهای نخبه و جوان نیازمند است، اظهار کرد: در صورتیکه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مجوزهای لازم را صادر کند این موسسه ظرفیت جذب ۱۵۰ نیروی نخبه را دارد که بودجه مورد نیاز این نیروها را نیز تامین می کنیم.
شهرداری کرج به تعهد هشت سال پیش خود عمل نکرده
اسحاقی در ادامه به تفاهم نامه هشت سال پیش این موسسه با شهرداری کرج در خصوص واگذاری بخشی از اراضی شمال موسسه برای ساخت یک بلوار اشاره کرد و گفت: شهرداری در قبال این واگذاری از سوی موسسه متعهد شده بود چهار ساختمان آزمایشگاهی و تحقیقاتی بسازد که به جز ساخت اسکلت اولیه یک ساختمان هنوز مابقی تعهدش بی نتیجه مانده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار