کد خبر: 1222909
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز :
نماز عبادی سیاسی جمعه به امامت آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه اقامه شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه چقدر زود سفره پر خیروبرکت مهمانی خدا در حال برچیده شدن است، بیان داشت: امیدوارم هرکدام از شما بهره‌های وافی بخصوص از شب‌های قدر برده باشید و ان‌شاءالله روزهای باقی‌مانده مخصوصاً شب و روز عید فطر جبران کاستی‌ها و غفلت‌های احتمالی را بکند چراکه تا آخرین لحظه درهای رحمت الهی باز است.وی در ادامه افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمودند سوره مبارکه اعلی به خاطر آیه ۱۴ که فرمود: ««قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّی»؛ قطعاً کسی که خود را تزکیه نمود، رستگار شد». ارتباط محکمی با عید فطر دارد و در تفسیر آیه شریفه فرمودند: «مراد کسی است که زکات فطره را از مال خود بیرون کرد». این سوره را هم معمولاً در نماز عید می‌خوانند. ان‌شاءالله همگی تزکیه شده باشیم.
روزها و ساعات باقیمانده از ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم
امام‌جمعه کرج ادامه داد: در آیات فراوانی از قرآن کریم نکته‌ای بیان‌شده و بعد فرموده: «لعلکم تفلحون». نظیر: «وَافْعَلُوا الْخَیْرَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» حج ۷۷٫ «وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» مائده ۵۳٫ «وَاذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیرًا لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» جمعه ۱۰٫ «وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» نور ۳۱٫ ولى درباره اهل تزکیه مى‌فرماید: قطعاً رستگارند. «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى». یا «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا». علت هم روشن است چون اگر انسان تزکیه نشده باشد معمولاً کارها با ریا و عجب و غرور و منت و تکبر آسیب می‌خورد. بنابراین اگر در ماه مبارک خود را تزکیه کردیم بهترین جایزه را در عید فطر به ما خواهند داد. روزها و ساعات باقیمانده را قدر بدانیم.آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه روز قدس است آفرین بر شما مردان و زنان غیور که با حضور خودتان نشان دادید که در دفاع از آرمان‌های الهی کوتاه نمی‌آیید، گفت: چقدر تلاش کردند حمایت از فلسطین و شعار آزادی قدس شریف را از مردم ما بگیرند؛ اما به فضل الهی این شعار امروز جهانی شده و همه آزادگان عالم را متحد کرده که یک‌صدا بر اسرائیل مرگ بفرستند.
انقلاب اسلامی ترس و وحشت را از دل مظلومان عالم برداشت و به دل ستمگران گذاشت
وی بابیان اینکه اعجاز بزرگ قرن با رهبری پیامبرگونه حضرت امام و همراهی مردم هوشمند ایران اسلامی واقع و انقلاب اسلامى پیروز شد، ابراز داشت: یکی از مهم‏ترین دستاوردهای انقلاب در حوزه جهانى، شکست ابرقدرت‌ها و حمایت از مسلمانان و مستضعفان جهان بود؛ که همان اول اعلام کرد و ملت بزرگ ایران را پیشوا و پناه مسلمانان آزاده و مستضعفان جهان کرد. انقلاب اسلامی ترس و وحشت را از دل مظلومان عالم برداشت و به دل ستمگران گذاشت.نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه بابیان اینکه اولین دغدغه و اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام، فلسطین بود، گفت: حضرت امام به آن پرداخت و با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس، موضع رسمى و عملى ایران را در قبال صهیونیست‌ها اعلام کرد؛ و بعد هم حضرت آقا با تمام توان از همان مسیر تا امروز دفاع کردند.
آزادی قدس فقط وظیفه مسلمین نیست بلکه همه انسان‌ها در قبال آن وظیفه دارند
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در نگاه حضرت امام همان‌طور که فرمود، روز قدس فقط یک مسئله‌ ملی و منطقه‌ای و مربوط به جهان عرب و فلسطین نیست. بلکه یک آرمان اسلامی و انسانی است؛ لذا یک روز جهانی است. آزادی قدس فقط وظیفه مسلمین نیست بلکه همه انسان‌ها در قبال آن وظیفه دارند.وی در ادامه با تأکید بر اینکه این نام‌گذاری در آن مقطع اموری را تغییر داد، گفت: این نام‌گذاری موقعیت سران حکومت‏ها را تغییر داد؛ قبل از انقلاب اکثر سران کشورهاى عربى براى حفظ موقعیت خودشان در برابر افکار عمومی مردم کشورشان و ملل مسلمان دیگر، مخالفت‏هایى ظاهری و تبلیغاتی با جنایات صهیونیست‌ها انجام می‌دادند تا مردم قیامی نداشته باشند. دیگر اینکه موقعیت‌ مردم ایران را که رژیم پهلوی اجازه نمی‌داد از فلسطین دفاع عملی و یکپارچه داشته باشند و موقعیت مردم فلسطین را که احساس تنهایى و بى‏پناهى، شکست‏هاى پى‏درپى نظامى، آوارگى‏هاى اجبارى و… موجب سرخوردگى و دلسردى این ملت مظلوم شده بود.رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: موقعیت مردم جهان را در عدم‌حمایت از مردم فلسطین و اینکه اساساً بیشتر مردم دنیا با فلسطین آشنا نبودند، آن‌ها هم که می‌شناختند به‌عنوان تروریست می‌شناختند. موقعیت خود رژیم صهیونیستى را که همه‌چیز را بر وفق مراد و کل منطقه را از آنِ خود می‌دید و تصور نمی‌کرد خواب‌هایش به هم بریزد. موقعیت حامیان رژیم صهیونیستى هم که خیالشان از آینده به خاطر حمایت‌هایشان به نفع رژیم کودک کش راحت بود، هم به هم خورد و موقعیت مقاومت که مهم‌ترین نمادش جنبش فتح بود که آن‌ها هم نتوانسته بودند الا چند مورد محدود کار مهمی انجام دهند و تحت تبلیغات رسانه‌ای صهیونیست‌ها به‌عنوان افراد قسی‌القلب و ضد بشری معرفی شدند و سرانشان هم از تفکر مقاومت فاصله گرفتند و مشغول کار سیاسی شدند.
یکی از دستاوردهای تفکر جهانی روز قدس مقاومت بی‌نظیر امروز مردم غزه است
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: که انقلاب و تفکر ناب امام روح‌الله آمد همه این‌ موقعیت‌ها را تغییر داد و هویتی به نام روز قدس درست کرد و مثل طوفان همه معادلات را به نفع مردم فلسطین تغییر داد؛ که یکی از دستاوردهای تفکر جهانی روز قدس مقاومت بی‌نظیر امروز مردم غزه است. که ترس و تزلزل را به جان بزدلانِ ترسوی صهیونیست انداخته و الگویی برای مردم تحت ستم دنیا شده است.
روز قدس بهترین یادگار امام است
وی با تأکید بر اینکه امام یادگارانی دارد؛ اما روز قدس بهترین یادگار امام است، گفت: روز قدس روز بزرگی است. روز افشاگری است. روز برملا کردن ادعاهای دروغین حقوق بشری است. روز نشان دادن چهره‌های کریه حمایت‌کنندگان از تروریسم دولتی و خون‌خواران استکباری است. روز قدس روز افول و شکست آمریکاست. روز قدس روز حفظ دستاوردهای انقلاب است. روز قدس روز استحکام مرزهای امنیت کشور است.
روز قدس، روز مقابله با ابرقدرت‌های خود خوانده است
خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: روز قدس روز حمله به‌نظام سلطه‌گر صهیونیستی است. روز مقابله‌ی مستضعفان با مستکبران و پیروزی بر آنان است. روز مقابله با ابرقدرت‌های خود خوانده است. روز به خاک مالیده شدن بینی منافقین و صهیونیست‌های حیوان‌صفت ددمنش است. روز قدس پشتوانه‌ مجاهدان خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌هاست. روز قدس یعنی غلط کردید حرف از نیل تا فرات زدید. روز قدس روز شنیدن صدای خرد شدن استخوان‌های اسرائیل است. روز قدس، روز قدس است. روز قدس روز مرگ بر اسرائیل است.
اسرائیل مفهوم حقوق بشر را مسخره کرده‌ است
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بهترین نقشه‌ای که از کره زمین به‌زودی منتشر خواهد شد، نقشه‌ای است که در آن جایی به‌عنوان سرزمین اشغالی ندارد، گفت: اسرائیل قریب به ۱۷ سال است غزه را تحت محاصره دارد، یک هولوکاست واقعی به وجود آورده و دائم هم تکرار می‌کند. مفهوم حقوق بشر را مسخره کرده‌اند و کسی بر این جنایت بین‌المللی اعتراض هم نمی‌کند.وی در ادامه عنوان کرد: حالا این موجودی که اگر در میدان نبرد با رزمندگان حزب‌الله و حماس و نیروهای این‌چنینی باشد چند روز بیشتر مقاومت نمی‌تواند بکند و آتش‌بس می‌دهد. خواست با کودک کشی موقعیتی پیدا کند که آن‌هم در شش ماه نتوانسته مقاومت مردم را کم کند، و سعی می‌کند دامنه جنگ را توسعه دهد و لذا اقدام به کارهایی مثل حمله مستقیم به کنسولگری ما می‌کند و بعد از ترسش می‌رود در پناهگاه، یا به تربیت‌شدگانش دستور می‌دهد برای جبران خسارت به مرزها حمله کنند.
همه اقدامات رژیم صهیونیستی از روی استیصال است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه دوستان توجه داشته باشید هر اقدام از روی انفعالی که دشمن انجام می‌دهد یعنی کار دارد درست انجام می‌شود و لذا ما نباید در میدان او عمل کنیم، گفت: گاهی دیده می‌شود در فضای رسانه‌ای خواسته‌ها و مطالباتی مطرح می‌شود که نجات‌دهنده دشمن از باتلاقی است که برای خودش درست کرده است. این استیصال نشانه این است که راهبرد مقاومت و تقسیم‌کاری که بین اعضا و جبهه شده دقیق و کارا بوده است.
مطالبه جدی همه مردم پاسخ قاطع و کوبنده به دشمنان است / حرف‌های بدون ‌کارشناسی و احساسی را در جامعه شایع کردن به ضرر است
آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: واکنش نشان دادن و تقاضای اقدام داشتن خوب است کما اینکه دیدید حضرت آقا هم فرمودند سیلی را خواهند خورد. کی و چگونه را هم خود ایران تعیین می‌کند نه دیگران. و البته مطالبه جدی همه مردم پاسخ قاطع و کوبنده به دشمنان است. حرف‌های بدون ‌کارشناسی و احساسی را در جامعه شایع کردن به ضرر است. دشمنان ما فکر می‌کنند اگر در جایی صبر راهبردی داریم، راه مبارزه را بلد نیستیم. می‌خواهند ما با احساسات ضد استکباری به مسئولین کشور فشار بیاوریم که علیه آنان اقدام داشته باشند. اولاً نگران نباشید صبح نزدیک است. ثانیاً ما احساسات ضد آمریکائی خودمان را هر جمعه مثل الآن با لعن بر آمریکا نشان می‌دهیم.
اسلام تعامل و ارتباط با همه مردم دنیا را در چهارچوب مقررات بین‌المللی و رعایت حقوق متقابل با کشورها قبول دارد
وی در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای و سالگشت قطع رابطه با آمریکا در سال ۵۹ است، اظهار داشت: بااینکه ایران از اول پیروزی انقلاب تا امروز مکرر اعلام کرده است، بنا به توصیه اسلام تعامل و ارتباط با همه مردم دنیا را در چهارچوب مقررات بین‌المللی و رعایت حقوق متقابل با کشورها قبول دارد؛ اما آمریکا خودش یک‌طرفه تصمیم به قطع رابطه گرفت و فکر می‌کرد، ایران به دست‌وپایش می‌افتد اما خیلی زود فهمید که تصمیم عجولانه‌ای گرفته که چهل‌وچند سال است نتوانسته مسئله را جمع کند.رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز ادامه داد: حضرت امام فرمودند: «دولت آمریکا این است که دارید مى‏بینید، مظلوم را در هر جا پیدا مى‏کند، پوست مى‏کند. هر جا بتواند، مى‏رود و بمب سرشان مى‏ریزد. هر چه بتواند، ذخایر ملت‌ها را مى‏برد. ما بخواهیم روابط با این‌ها داشته باشیم؟ بهتر این است که ما با این‌ها روابط نداشته باشیم»؛ «ما ذلت را براى خاطر این‏که رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم، نخواهیم پذیرفت. شرافتى نیست رابطه‏ داشتن با امثال آمریکا».آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه قطع رابطه کردند و ده‌ها ظلم و تعدی تا شاید ایران را ساقط کنند، نتوانستند. بعد با تحریم و تشدید تحریم‌ها تصمیم به مهار ایران گرفتند، گفت: درست در اوج تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی روز بیستم فروردین ۱۳۸۵ ایران به فن‌آورى غنى‏سازى اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنى‏سازى دست‌یافت؛ و به‌پاس قدردانى از تلاش‏هاى پرافتخار دانشمندان جوان کشور این روز را روز ملى فناورى هسته‏اى نامیدند؛ یادآوری این روز به این جهت است که فراموش نکنیم براى دستیابى به این فن‌آوری مدرن، دانشمندان هسته‏اى ما سختی‌های فراوانی را تحمل کردند و شهدای گران‌قدری را تقدیم نظام اسلامی کردند. تلاش‌ها و توانمندی که در افزایش اقتدار ایران در عرصه روابط بین‌المللی بسیار مؤثر است. یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و موشکی را گرامی می‌داریم.وی در بخش دیگری بابیان اینکه ۲۰ فروردین‏ماه سالگشت شهادت هنرمند متعهد و بسیجى، سید مرتضى آوینى، روز هنر انقلاب اسلامى نام‏گذارى شد، گفت: شخصیت بصیرِ موحدِ انقلابی حق‌طلبی که با هنر خود بیشترین تلاش را کرد تا در انتقال ارزش‏ها و مبانى فکرى انقلاب اسلامى مثل استکبارستیزى، مطالبه گری، عدالت‌طلبی، دشمن‌شناسی و … به نسل حاضر و نسل بعد مهم‌ترین نقش را داشته باشد. خدای تعالی با اجداد طاهرینش محشورش بگرداند.امام‌جمعه کرج در بخش دیگری بابیان اینکه امروز توفیق داریم تعدادی از سربازان امام عصر ارواحنا فداه را رسماً لباس سربازی بپوشانیم تا در سنگر دفاع از دین و ارزش‌های قرآن و عترت و انقلاب رسماً وارد شده با عزم و حزم و همت بالا در عرصه جهاد تبیین در مسیر خودسازی و جامعه سازی و تمدن سازی انجام‌وظیفه کنند، گفت: هم مواظب خود باشند هم اطرافیان خود را بهره‌مند از معارف ناب کنند. عزیزانی که هم سیاست‌های جهانی را می‌شناسند و هم حامی مستضعفان بوده در عرصه‌های مختلف اجتماعی حاضر و فعال می‌باشند. با زیست طلبگی در دام دنیاطلبان و راحت‌طلبان نمی‌افتند و باروحیه جهادی به مردم خدمت می‌کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: در این دوره‌ای که فشارهای سیاسی و اجتماعی از اطراف مختلف به سمت طلاب علوم دینی و اساساً ارزش‌های اسلامی شدت گرفته و حتی در مسائل معیشتی و اقتصادی هم مشقاتی را تحمل می‌کنند اقدام عزیزان، خودش اعلام موضع و مبارزه‌ای است عملی و از طرفی تعظیم شعائر الله است. ما معمولاً در عید غدیر یا ۲۷ رجب و یا نیمه شعبان معمم می‌کنیم طلبه‌ها را؛ اما دیدم در این روز استکبارستیزی و این روزی که علم مبارزه به دست ملت ایران است، اشخاصی که جلودار جامعه هستند و قوام اجتماع هستند در این روز معمم شوند و لباس سربازی به تن کنند، بهتر خواهد بود.
لباس طلبگی نماد دین و قرآن و عترت است
وی در خاتمه بابیان اینکه لباس طلبگی نماد دین و قرآن و عترت است، گفت: به عزیزانی که امروز تاج ملائکه بر سر می‌گذارند و افتخار لباس سربداری و سربازی امام عصر را پیدا می‌کنند تبریک می‌گویم و از خدای تعالی موفقیت در همه مراحل زندگی را خواستارم. امروز که روز پیمان با آرمان قدس است را برای این مهم انتخاب کردید به فال نیک می‌گیریم.

برچسب ها: البرز ، کرج ، امام جمعه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار