کد خبر: 1198680
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
مطرح شدن بحث دخالت دولت بعد از لغو مجمع بدون مجوز
اخیراً بحث‌های زیادی در خصوص ادامه حضور داورزنی در فدراسیون والیبال و همچنین موضوع بازنشستگی او در رسانه‌ها مطرح شده و این در حالی است که والیبال کشورمان روز‌های سختی را پیش‌رو دارد.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: تصمیم خودسرانه فدراسیون والیبال در برگزاری مجمع فوق‌العاده، این رشته را با حاشیه جدید روبه‌رو کرده است.
دوران مدیریت چهار ساله محمدرضا داورزنی دوشنبه به پایان می‌رسد و این مسئله بهانه‌ای شده برای مدیریت وقت تا خلاف قانون عمل کند. سه روز پیش بود که فدراسیون والیبال خبری مبنی بر «برگزاری مجمع فوق‌العاده در تاریخ ۲۹ آبان» را منتشر کرد. بر این اساس دعوت‌نامه جهت حضور در این مجمع با امضای رئیس فعلی در تاریخ ۲۲ آبان‌ماه برای اعضا ارسال شد. همانطور که انتظار می‌رفت وزارت ورزش نسبت به این اقدام خودسرانه فدراسیون واکنش نشان داد و به نوعی برگزاری مجمع را فاقد وجاهت قانونی دانست.
اخیراً بحث‌های زیادی در خصوص ادامه حضور داورزنی در فدراسیون والیبال و همچنین موضوع بازنشستگی او در رسانه‌ها مطرح شده و این در حالی است که والیبال کشورمان روز‌های سختی را پیش‌رو دارد. مدیریت فعلی برای پیشبرد اهداف خود قصد پیش‌دستی داشت و تلاش می‌کرد به شکلی شرایط را برای ادامه حضور داورزنی در فدراسیون هموار کند. در صورت تشکیل مجمع فوق‌العاده، اعضا این اختیار را داشتند تا رأی به ادامه حضور داورزنی تا برگزاری انتخابات بدهند، اما وزارت ورزش اجازه برگزاری این مجمع را نداد. پولادگر، معاون قهرمانی وزیر ورزش در گفتگو با سایت وزارتخانه تأکید کرد: «فدراسیون والیبال تاریخی را برای برگزاری مجمع فدراسیون پیشنهاد کرده است، اما وزارتخانه هنوز مجوزی صادر نکرده و تاریخی قطعی نیست.»
این واکنش باعث شد عملاً برگزاری مجمع فوق لغو شود. پروسه ثبت‌نام نامزد‌های ریاست فدراسیون والیبال شهریورماه انجام شد و وحید مرادی، سیدمیلاد تقوی، محمود افشاردوست، پیمان اکبری، کسری غفوری، منوچهر پورحسن، بهنام محمودی، امیرحسین منظمی، محمد منصوری، جبار قوچان‌نژاد و محمدرضا داورزنی، ۱۱ نفری هستند که برای تصدی صندلی ریاست ثبت‌نام کرده‌اند. پرواضح است که داورزنی با توجه به حامیان خود قطعاً گزینه اصلی محسوب می‌شود و سایر نامزد‌ها یا انصراف خواهند داد یا در صورت ادامه حضور توانایی رقابت با رئیس فعلی را نخواهند داشت. نداشتن مجوز از سوی وزارت تنها یکی از تخلفات فدراسیون والیبال بود. نامه داورزنی ۲۲ آبان‌ماه برای اعضای مجمع ارسال شده، حال آنکه طبق اساسنامه باید حداکثر ۱۵ روز قبل از زمان برگزاری مجمع این نامه برای اعضا فرستاده شود. از طرفی نمایندگان سه کمیسیون داوران، ورزشکاران و مربیان برای حضور در مجمع معرفی نشده‌اند! این سه کمیسیون مجموعاً ۱۲ نماینده در مجمع دارند و قاعدتاً آرا آن‌ها در نتیجه نهایی تأثیرگذار است.
نتایج ضعیف تیم‌ملی در لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک حواشی زیادی را به همراه داشت. برکناری بهروز عطایی کاملاً محتمل بود و پس از آن هم مصاحبه‌های سرمربی پیشین و برخی ملی‌پوشان حواشی را دوچندان کرد. حال موضوع انتخاب سرمربی جدید مطرح است و گزینه غیرمنتظره‌ای، چون سعید معروف! با اینکه کارشناسان نسبت به انتخاب بهترین گزینه برای تیم‌ملی هشدار داده‌اند، اما به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون برای آنکه کار را پیش ببرند و گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند، قصد برگزاری مجمع فوق‌العاده را داشتند که تلاش‌شان بی‌ثمر ماند.
نکته عجیب اینکه برخی مدعی هستند معرفی سرپرست جدید از سوی وزارت ورزش مصداق دخالت دولت در امور ورزش است! بنا به ادعای آن‌ها این مسئله پای مجامع بین‌المللی را به قضیه باز می‌کند. وحید مرادی روی این مسئله تأکید کرده است. نایب‌رئیس فدراسیون در گفتگو با مهر اظهار داشت: «تناقضی بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون والیبال وجود ندارد. فدراسیون والیبال هم تحت هیچ شرایطی قصد نداشته و ندارد وزارت ورزش را مقابل عمل انجام شده قرار دهد. در چند روز گذشته که جلسه مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد، در همان جلسه توافق شفاهی صورت گرفت تا قبل از پایان دوره ریاست فدراسیون والیبال (۲۹ آبان‌ماه)، مجمع فوق‌العاده‌ای تشکیل و وضعیت فدراسیون تعیین تکلیف شود. وزارت ورزش و جوانان هم در این شرایط رفتار هوشمندانه‌ای داشت، چراکه اگر وزارت ورزش اقدام به انتخاب سرپرست می‌کرد، مصداق بارز دخالت دولت در امور فدراسیون بود و چالش جدیدی برای ورزش کشور به وجود می‌آمد. مجمع عمومی بالاترین رکن تصمیم‌گیری است و نحوه اداره فدراسیون را تعیین تکلیف می‌کند، اما متأسفانه برخی به خاطر ناآگاهی از قوانین و مقررات صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که درست نیست.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار