کد خبر: 1227543
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
سی‌وششمین جام به کهکشانی‌ها رسید
چهار هفته مانده به پایان این فصل از لیگ اسپانیا تکلیف قهرمان مشخص شد. شاگردان کارلو آنچلوتی پس از هفته‌ها صدرنشینی مزد تلاش‌هایشان را گرفتند.
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: همه منتظر جشن قهرمانی رئال‌مادرید بودند، اما کمتر کسی تصور می‌کرد باخت سنگین بارسلونا به تیم خیرونا عامل این اتفاق مهم باشد. 
در هفته سی‌وچهارم لالیگا، کهکشانی‌ها ۳ بر صفر کادیز را بردند و منتظر نتیجه بازی خیرونا – بارسا ماندند؛ شاگردان ژاوی بازی برده را ۴ بر ۲ باختند و قهرمانی را دودستی تقدیم رقیب سنتی کردند. کاتالان‌ها با این باخت سنگین و غیرمنتظره، نه‌تن‌ها موجبات جشن و شادمانی رئالی‌ها را فراهم کردند، بلکه باعث شدند خیرونا برای نخستین‌بار موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا شود. 
چهار هفته مانده به پایان این فصل از لیگ اسپانیا تکلیف قهرمان مشخص شد. شاگردان کارلو آنچلوتی پس از هفته‌ها صدرنشینی مزد تلاش‌هایشان را گرفتند. زدن سه گل به کادیز برای قو‌های سفید اصلاً سخت نبود و این تیم را به امتیاز ۸۷ رساند تا برای قطعی شدن قهرمانی شکست بارسلونای ۷۴ امتیازی کافی باشد. این سی‌وششمین قهرمانی رئال در لالیگاست که به لطف حضور کارلتو و درخشش شاگردانش به ارمغان آمد. 
مرد ایتالیایی دوازدهمین قهرمانی‌اش را به عنوان سرمربی روی نیمکت رئال جشن گرفت تا از رکورد زین‌الدین زیدان (۱۱ قهرمانی) پیشی بگیرد. در آستانه دیدار حساس چهارشنبه شب رئال با بایرن، آنچلوتی بازی درخشان بازیکنانش را ستود: «از بازیکنان کاملاً راضی‌ام و هر آنچه برای بازی طراحی کرده بودم را بچه‌ها اجرا ‏کردند. اگر اشتباه نکنم این ‏هفتمین برد پیاپی ما در لیگ بود. در این فصل لالیگا استثنایی کار ‏کردیم و قهرمان شدیم. در واقع معتقدم با شایستگی قهرمان فصل ‏شدیم. فارغ از اینکه چه اتفاقی چهارشنبه می‌افتد ما شایسته ‏جشن گرفتن هستیم. ‏با حداکثر شور و اشتیاق ممکن به میدان می‌رویم. مقابل بایرن در این ‏استادیوم در خانه‌مان بازی می‌کنیم و همه می‌دانند در این ورزشگاه ‏بار‌ها چه اتفاقی افتاده است. هواداران مجبورمان می‌کنند به ‏بهترین شکل بازی کنیم و ما هم بهترین نسخه خودمان را مقابل آن‌ها ‏به نمایش می‌گذاریم.» ‏
به غیر از آنچلوتی، لوکا مودریچ هم یک رکورد به نام خودش ثبت کرد؛ هافبک تأثیرگذار بیست‌و‌پنجمین قهرمانی‌اش را با پیراهن رئال جشن گرفت. از طرفی کورتوا، سنگربان اصلی رئال نیز پس از ۹ ماه به میدان بازگشت و ضمن کلین‌شیت در مصاف با کادیز در اولین حضورش پس از ماه‌ها مصدومیت شریک جشن قهرمانی تیمش شد. البته رئالی‌ها هنوز جشن اصلی را نگرفته و منتظرند تا چهارشنبه شب پس از صعود به فینال لیگ قهرمانان در برنابئو پایکوبی به راه بیندازند. 
ژاوی، اما شب تلخی را تجربه کرد؛ سرمربی بارسلونا سودای قهرمانی در سر داشت و منتظر لغزش صدرنشین بود، ولی عکس آن رخ داد و آرزوهایش نقش برآب شد. همچنین باخت به خیرونا، بارسلونا را به رده سوم فرستاد تا در پایان مسابقه، سرمربی با ناراحتی و ناامیدی بسیار زیاد از اشتباهات بازیکنانش بگوید: «نباید این فصل را فراموش کنیم. می‌خواهیم فصل بعد دوباره شانس‌مان را برای قهرمانی امتحان کنیم و این‌بار متفاوت ظاهر شویم. اتفاقات عجیبی در دیدار با خیرونا رخ داد. خیرونا در دو دقیقه، دو گل روی اشتباه‌های فردی ما به ثمر رساند. فصل قبل اشتباه‌های فردی ما کم بود و به همین خاطر قهرمان شدیم، اما در فصل جاری اشتباهات فردی ما افزایش پیدا کرد، به همین خاطر امتیازات زیادی را از دست دادیم؛ همان اشتباهاتی را که در دیدار برابر رئال‌مادرید داشتیم در این بازی هم تکرار کردیم. این ناامیدکننده است، بسیار ناراحت و ناامیدیم. این خلاصه فصل ماست. متأسفانه در بسیاری از بازی‌ها فعالیت لازم را در زمین نداریم. به یک‌باره اشتباهات فردی همه تلاش ما را به باد می‌دهد. این اشتباهات در سطح باشگاه و بازیکنان بارسلونا نیست. بی‌تجربگی در بسیاری از بازی‌ها ما را مجازات کرد. من واقعاً ناراحتم. تأسف‌آور است که با چنین نتیجه‌ای شکست خوردیم. چنین اشتباه‌هایی نشان می‌دهد تجربه لازم را نداریم. امیدوارم که سال بعد بهتر و قوی‌تر برای قهرمانی رقابت کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار