کد خبر: 1227379
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۰
دیدار تکراری با آ‌اس‌رم، همان آرزویی بود که لورکوزن و هوادارانش به آن رسیدند تا انتقام فصل گذشته لیگ اروپا را از حریف ایتالیایی بگیرند.

جوان آنلاین: دیدار تکراری با آ‌اس‌رم، همان آرزویی بود که لورکوزن و هوادارانش به آن رسیدند تا انتقام فصل گذشته لیگ اروپا را از حریف ایتالیایی بگیرند. باخت سال پیش به رم در واقع آخرین شکست لورکوزن در اروپا بود. برد ۲ بر صفر لورکوزن در ورزشگاه المپیک رم کمترین حق قهرمان بوندس‌لیگا بود. بازیکنان این تیم در میکسدزون از خوشحالی مثل توریست‌ها قدم می‌زدند چراکه شبی عالی را در پایتخت ایتالیا سپری کرده بودند. ژابی آلونسو هم شادمان بود: «باخت سال گذشته بی‌رحمانه بود و تا مدت‌ها همه ما را تحت تأثیر قرار داده بود. امسال، اما رم کاملاً تغییر کرده بود، از سرمربی گرفته تا بازیکن و سبک بازی. هنوز نگران بازی برگشت هستم. آن‌ها می‌توانند کام‌بک بزنند و همه چیز را تغییر دهند. ما هجومی ظاهر شدیم و می‌توانستیم گل سوم را نیز بزنیم. معتقدم از همه فرصت‌های‌مان استفاده نکردیم. ولی خوشحالم و امیدوارم این هفته نیز خوشحالی‌مان تکمیل شود.»
لورکوزن در این فصل آنقدر موفق بوده است که توانایی کسب سه‌گانه را دارد؛ قهرمانی لیگ را که از چنگ بایرن درآوردند و لیگ اروپا و جام‌حذفی آلمان نیز هنوز باقی مانده‌اند. شاگردان آلونسو از هر حیث موفق ظاهر شده‌اند و با حذف رکورد شکست‌ناپذیری کماکان به مسیر خود ادامه می‌دهند. مصاف با رم بازی اول بود و هنوز دیدار برگشت باقی مانده است. ژابی آلونسو تیمی کاملاً متواضع ساخته است که هیچ حریفی را دست‌کم نمی‌گیرد. آن‌ها در مواجهه با حملات رم، در محوطه جریمه با نفرات زیاد دفاع می‌کردند، از این رو همه روزنه‌ها برای گلزنی تیم میزبان بسته شده بود و شاگردان ده‌روسی هیچ‌کاری از پیش نبردند. نقش فلورین ویرتز در موفقیت‌های لورکوزن را نیز نباید نادیده گرفت؛ در سال ۲۰۲۴ فقط هری کین، امباپه و کول پالمر بیشتر از او گلزنی کرده‌اند. ویرتز هیچ فرصتی را برای بازکردن دروازه حریفان از دست نداده است. فصل درخشان این تیم هنوز تمام نشده و شاگردان آلونسو قصد تاریخ‌سازی دارند. لورکوزن با پیروزی مقابل رم در آستانه صعود به فینال لیگ اروپا قرار دارد، آن هم با یک آمار خیره‌کننده؛ لورکوزن ۴۷ بازی بدون شکست در تمامی رقابت‌ها را پشت‌سر گذاشته است. آخرین باخت تیم مقابل بوخوم در پایان فصل ۲۰۲۳- ۲۰۲۲ بوده و پس از آن لورکوزن به هیچ تیمی باج نداده است. قهرمانی بوندس‌لیگا اولین جام‌شان در تاریخ باشگاه بود و قهرمانی اروپا این درخشش را تداوم خواهد بخشید. عملکرد خوب برابر رم ثابت کرد شاگردان آلونسو در بازی‌های بین‌المللی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. دیدار برگشت با رم در آلمان نیز می‌تواند شبی رؤیایی برای‌شان رقم بزند؛ صعود به فینال اروپا و همچنین شکستن رکورد بنفیکا. این تیم طی سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۵ در تمامی رقابت‌ها ۴۸ بازی بدون شکست را ثبت کرده است و لورکوزن این هفته می‌تواند به رکورد بنفیکا برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار