کد خبر: 1182581
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
زائران امام حسین درحالی با پای پیاده و در گرمای شدید راهی کربلا هستند، که میزبانان با تمام توان تلاش می‌کنند تا سختی سفر عاشقان امام حسین (ع) کم شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، این روزها میلیون‌ها نفر از نقاط مختلف جهان خصوصاً از شهرهای عراق و ایران راهی کربلای معلی هستند.

زائران در مسیر نجف به کربلا در حالی با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند که هوای مسیر این روزها بسیار گرم است و برخی ساعات ۵۰ درجه را هم رد می‌کند و این امر رنج سفر را برای عاشقان امام حسین علیه السلام بسیار زیاد کرده است.

اما هستند در این میان میزبانانی کریم که همه زندگی خود را برای رفاه زائران به کار گرفته‌اند.

امسال موکب‌ها امکاناتی بیش‌تر دارند

شاید اگر چند سال قبل به مسیر می‌آمدیم مواکب چندانی وجود نداشت و زائران باید در گرما و سرما در فضای باز مستقر شده و استراحت می کردند، اما امروز هزاران موکب و حسینیه در مسیر نجف به کربلا ساخته شده و در کنار آنها امکاناتی مانند، سرویس بهداشتی، حمام و... هم وجود دارد.

با توجه به گرمای هوا همه حسینیه‌ها و مواکب و حتی چادرهایی هم که برای استراحت زائران احداث شده کولر دارند و اینگونه فضای خوبی برای زائران فراهم شده است.

البته خدمات میزبان برای مقابله با گرما فقط این نیست، و برخی مواکب در کنار راه هم کولرهای بزرگ و یا فن‌های قوی نصب کرده تا قدری از رنج سفر زائر کم کند. برخی هم با نصب سایبان و مه پاش به مقابله با گرمای هوا رفته‌اند و به هر ترتیب از تلاشی برای آسایش زائر فروگذار نمی‌کنند.

اینجا کسی تشنه نمی‌ماند

تشنگی و عطش مهم ترین عارضه گرما است، اما اینجا کسی تشنه نمی‌ماند، قدم به قدم آب خنک، انواع شربت، چای، دوغ، هندوانه و... توزیع می‌شود. برخی هم در شربت عرقیات گیاهی مانند عرق نعناع می‌ریزند تا هم عطش را بکاهد و هم مانع مسمومیت شود.

به هر حال هوا گرم و جمعیت زیاد است اما کرم میزبانان بیش از گرمای هوا است و کسی اینجا تشنه نیست و عاشقان امام حسین علیه السلام در رفاه هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار