کد خبر: 1182577
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
روز به روز به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) بیشتر و بیشتر قدم در جاده نجف به کربلا می‌گذارند، شوق رسیدن به معبود کاری با این عاشقان کرده که کیلومتر‌ها مسیر پیاده روی را طی می‌کنند و هیچ درد و رنجی را احساس نمی‌کنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، این روز‌ها بسیاری از جسم‌ها شاید اینجا باشد، ولی دل تمام ایرانی‌ها در طریق الحسین در حال قدم زدن به سوی بارگاه منورش است. هرجا که قدم می‌گذاریم صحبت از اربعین حسینی و پیاده روی است، مردم از حس و حال خود می‌گویند و عرض ارادات به امام حسین (ع) که امروز به یک همایش عظیم ۲۰ میلیون نفری تبدیل شده است.

گروه رسانه‌ای تسنیم در گزارشی به حال و هوای مردم در این مسیر پرداخته است. روز به روز به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) بیشتر و بیشتر قدم در جاده نجف به کربلا می‌گذارند، شوق رسیدن به معبود کاری با این عاشقان کرده که کیلومتر‌ها مسیر پیاده روی را طی می‌کنند و هیچ درد و رنجی را احساس نمی‌کنند. در این مسیر نه که ایران از تمامی کشور‌ها زائرانی را می‌بینید که به عشق حسین (ع) پا در این جاده نهاده اند و گریه کنان خود را به کربلا می‌رسانند تا در اربعین سید و سالار شهیدان به عزاداری بپردازند.

عراقی‌ها بدون هیچ چشم داشتی به همراه موکب‌های کشور‌های دیگر در حال خدمت رسانی به زائران می‌باشند و هرچه در توان داشته اند را به میدان آورده اند تا از زائران پذیرایی کنند.

حجت الاسلام گرمابی از شهرستان نیشابور در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: شش سال است که در این پیاده روی شرکت می‌کنم و هر سال قصد دارم قطره‌ای از خانواده را به این دریای عظیم و بی کران اضافه کنم.

غلامی، سرپرست کاروانی از شهرستان گناباد نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: از دانشگاه علوم پزشکی گناباد با جمعی از دانشجویان شرکت کرده ایم و اکنون در طریق العلما به سمت کربلا حرکت می‌کنیم و نایب زیاره همه بخصوص شهدا خواهیم بود.

غلامی می‌گوید: قدم گذاشتن در این مسیر هیچ خستگی ندارد و هر آدمی بار‌ها دوست دارد در همین مسیر قدم بردارد. امنیت مسیر پیاده روی اربعین از آن دست نکاتی است که همه به آن اشاره دارند و این امنیت را مرهون خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی مهندس می‌دانند، که روز‌هایی در این کشور در حال جانفاشانی بودند و قدم‌هایی که برداشته می‌شود به یاد این شهدا بوده است.

در پشت کوله‌های برخی از زائران تصویری از شهدا دیده می‌شود که به نیابت از شهدا در مسیر قدم برمی‌دارند. یکی از شهروندان ساری نیز در گفتگو با تسنیم اظهارداشت: حضور در اربعین حسینی و پیاده روی در این مسیر را افتخار خود می‌دانیم و این راه را، راه شهدا می‌دانیم و توفیق ادامه این راه را برای همه هموطنان می‌خواهیم.

خانم مسنی که در این پیاده روی نیز شرکت کرده بود اظهارداشت: امام حسین (ع) کمکم می‌کند تا بتوانم در این پیاده روی عظیم شرکت کنم و خود صاحب این راه؛ معجزاتی می‌کند که باید در این مسیر قدم برداشت.

خانواده‌ای که با فرزندان خود از اصفهان در این پیاده روی شرکت کرده بودند نیز در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: سومین مرتبه است که در این پیاده روی شرکت می‌کند و این مسیر را راه بهشت می‌داند.

وی ادامه می‌دهد: خوشحال است که توانسته فرزندان خود را به این مسیر بیاورد و آرزو می‌کند همه بتوانند در این مسیر قدم بردارد.

خانواده‌ای که از استان مرکزی در این پیاده روی شرکت کرده بود نیز در گفتگو با تسنیم اظهارداشت: ۱۵ سال است که این راه را ادامه می‌دهیم و امیدواریم تا آخر عمر بتوانیم در این مسیر قدم برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار