کد خبر: 1168411
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد و همچنین رایزنی با همتای آذربایجانی خود به باکو سفر می‌کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ماه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود. به همین منظور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی در این نشست شرکت خواهد کرد.

نشست کارشناسان ارشد جنبش عدم تعهد نیز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۲ و ۱۳ تیر ماه در باکو در حال برگزاری است و «رضا نجفی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در رأس هیأت کارشناسی ایران در این نشست شرکت کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۲ تیر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر امیرعبداللهیان به باکو برای شرکت در نشست عدم تعهد اظهار داشت: اهمیت اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد بر کسی پوشیده نیست. عدم تعهد به عنوان سازمان مهم و ریشه دار دارای اعضای متعدد و نقش مهم و اثرگذار در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی است و دارای نقش متنوع در حوزه‌های بین‌المللی است. حضور در اجلاس برای ایران حائز اهمیت است.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد: در گفت‌وگوی تلفنی اخیر، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان تأکید زیادی بر ضرورت مشارکت ایران در عالی‌ترین سطح در این اجلاس داشت و هم به دلیل اهمیتی که ایران برای جنبش عدم تعهد قائل است، هم به دلیل اهمیتی که برای روابط دوجانبه با آذربایجان قائل است و هم در پاسخ به دعوت و تأکید همتای آذری برای مشارکت فعال، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در رأس هیأتی در اجلاس شرکت خواهد کرد.

به گزارش فارس، جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان چهارم تیر ماه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی با تأکید بر ارتباط مستقیم طرفین در حوزه‌های مختلف، نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات و حل و فصل برخی مسائل باقیمانده در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار