کد خبر: 1229652
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
رئیس‌جمهور روسیه گفت مشروعیت «ولودیمیر زلنسکی» به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین مساله مهمی نه تنها برای کشور خودش بلکه برای مسکو است.

جوان آنلاین: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر به چین طی یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد: «مشروعیت زلنسکی چیزی است که سیستم قانونی و سیاسی خود اوکراین باید آن را بررسی کند.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رئیس‌جمهور روسیه گزارش کرد: «اما مشروعیت زلنسکی برای روسیه مهم است زیرا اگر پای امضای اسنادی در میان باشد، قطعا باید چنین اسنادی در منطقه‌ای پراهمیت و با مقامات مشروع به امضا برسند. پیش از شروع خصومت‌ها، کرملین مرتبا با زلنسکی در ارتباط بود.»

نظرسنجی انجام شده توسط موسسه « SOCIS» اوکراین در اوایل ماه مارس نشان داد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور در صورت برگزاری انتخابات در دور اول آرای مطلوب را کسب نخواهد کرد و با کشیده شدن انتخابات به دور دوم به «والری زالوژنی» ژنرال برکنار شده ارتش اوکراین می‌بازد.

پوتین هم‌چنین درباره احتمال استقرار نظامیان فرانسه در اوکراین گفت: «من رئیس‌جمهور فرانسه نیستم و در این باره تصمیم‌گیری نمی‌کنم. هرگاه در مورد اینکه فرانسه نیروهایش را به اوکراین بفرستد یا نه تصمیم‌گیری شد، ما در مورد تبعات آن تصمیم خواهیم گرفت.»

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر گفته بود در صورت درخواست کی‌یف، پاریس ممکن است نظامیان خود را به اوکراین اعزام کند. این در حالیست که یک مقام سابق پنتاگون به‌تازگی گفت گروهی از نظامیان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی فرانسه (Légion étrangère) است، در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

برچسب ها: زلنسکی ، روسیه ، اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار