کد خبر: 1229732
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
میدل ایست آی:
مقامات آمریکایی به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفتند کاخ سفید تلاش‌های خود را بر یافتن محل «یحیی السنوار» متمرکز کرده‌اند تا به این طریق تل‌آویو را به پذیرش خاتمه جنگ وادارند.

جوان آنلاین:  مقامات کنونی و پیشین آمریکا به شرط آنکه نامشان فاش نشود به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفتند این کشور تلاشهای خود را در سرتاسر منطقه برای یافتن سنوار ۶۱ ساله گسترش داده است.

یکی از مقامات آمریکایی که حق اجازه گفت‌وگو در این خصوص را ندارد، اکنون به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا حتی احتمالاتی را بررسی می‌کند که شاید سنوار به شبه جزیره سینا در مصر رفته و از آنجا احتمالا به لبنان یا سوریه نقل مکان کرده است.

کاخ سفید، پایگاه خبری «میدل ایست آی» مستقر در بریتانیا را به «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا ارجاع داده اما ظاهرا او اطلاعاتی را درباره یحیی سنوار به اشتراک نگذاشته است.

این مقامات کنونی و پیشین دولت آمریکا به اطلاعات خاصی اشاره نکردند اما گفتند یک عامل بحث‌برانگیز این است که اطلاعات آمریکا درباره محل استقرار سنوار ناکافی و قدیمی است.

به گفته این مقامات، دولت بایدن تقریبا یک ماه از یافتن محل استقرار سنوار عقب است.

«بروس ریدل» مقام سابق سیا که پیشتر به چهار رئیس جمهور ایالات متحده پیرامون امنیت ملی مشاوره داده است، به «میدل ایست آی» گفت که عدم شفافیت درخصوص آخرین مکان سنوار «بسیار بد» است.

او در پاسخ به زمان‌بندی مربوطه گفت: «یک ماه بدین معناست که شما حتی به اطلاعات آنی و لحظه‌ای نزدیک هم نیستید.»

این مقامات مذکور گفتند: «کشف موقعیت مکانی سنوار فوریت و جایگاه جدی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده پیدا کرده است زیرا دولت بایدن معتقد است که این اقدام می‌تواند اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا با اعلام "پیروزی کامل" به جنگ خاتمه دهد.»

به گفته مقامات آمریکایی، در حالی که الجزایر و ترکیه همچنان با حماس گفت‌وگو می‌کنند اما واشنگتن برای شناسایی موقعیت استقرار سنوار و اینکه آیا او به سینا رفته یا خیر، به اطلاعات مصر تکیه کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار