کد خبر: 1229664
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
جنبش حماس شامگاه جمعه تاکید کرد که هر مسیری برای وارد کردن کمک‌ها، از جمله اسکله دریایی، «جایگزینی برای باز کردن همه گذرگاه‌های زمینی، تحت نظارت فلسطین نیست».

جوان آنلاین:  جنبش حماس و دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه تاکید کردند که هر مسیری برای کمک رسانی، از جمله اسکله دریایی جایگزینی برای باز کردن تمام گذرگاه‌های زمینی نیست و نیاز فلسطینیان به غذا را پوشش نمی‌دهد.

براساس گزارش المیادین، این جنبش در بیانیه‌ای بر «رد هرگونه حضور نظامی هر نیرویی در سرزمین‌های فلسطینی» تاکید کرد و بر حق مردم فلسطین برای دریافت همه کمک‌های مورد نیاز خود در سایه فاجعه ناشی از اشغالگری تاکید کرد.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه تاکید کرد که دولت آمریکا «در تلاش است چهره زشت خود را با ایجاد یک اسکله شناور در سواحل شهر غزه زیبا کند».

دفتر رسانه‌ای نیات دولت آمریکا را که «در حال تلاش برای مدیریت جنگ نابودگرانه و تشکیل یک دیوار حفاظتی برای اسرائیل است»، زیر سوال برد.

این دفتر خاطرنشان کرد که اسکله شناور «نیاز مردم فلسطین به غذا را پوشش نمی‌دهد» و آنچه ارائه خواهد کرد «قحطی را از بین نخواهد برد».

این دفتر خواستار بازگشایی فوری گذرگاه‌های زمینی شد و نسبت به ایجاد راه‌حل‌های تکه‌ای و جزئی و دوری از راه‌حل‌های واقعی ابراز تعجب کرد.

علاوه بر این، در این بیانیه تاکید شده است که گذرگاه‌های زمینی امکان‌پذیرترین و مؤثرترین راه برای رساندن کمک‌ها به نوار غزه است. این دفتر خواستار خروج نیروهای اشغالگر از گذرگاه رفح در سایه فاجعه انسانی فزاینده تراژیک شد.

این دفتر خاطرنشان کرد: بحران امنیت غذایی در استان‌های مرکزی و جنوبی به ویژه با آواره شدن ده‌ها هزار نفر از رفح در نتیجه تهاجم اشغالگران به این شهر در حال تشدید است.

این بیانیه‌ها پس از آن منتشر شدند که فرماندهی مرکزی آمریکا روز پنجشنبه از تکمیل ساخت اسکله شناور در غزه برای آماده سازی جهت آغاز انتقال کمک‌های بشردوستانه خبر داد.

ایالات متحده در اواخر آوریل ساخت این اسکله را به بهانه رساندن کمک‌های بشردوستانه به نواری که ۲۲۵ روز است شاهد تجاوزات و محاصره اشغالگران با حمایت واشنگتن است، آغاز کرد.

برچسب ها: حماس  ، جنگ غزه ، اسرائیل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار