کد خبر: 995060
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
افزایش متقاضیان برای ورود به شهر‌های شمالی کشور، کام برخی از فرصت طلبان را در روز‌های تلخِ کرونایی شیرین کرد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: ساینا پلاک ۸۲ شمال، قیمت ۱۴۰،۰۰۰،۰۰۰، نوع فروشی، کارکرد (کیلومتر) ۴۲۰۰۰، تردد به شمال آزاد می‌باشد و اجاره سوئیت در شمال با قیمت مناسب و هدایت تا مقصد اصلی، این دو آگهی، صرفا بخشی از صد‌ها تبلیغاتی است که در روز‌های اخیر به وفور در سامانه‌های تبلیغاتی و سایت‌ها مشاهده می‌شود.

فروش خودرو‌هایی با پلاک‌های شهر‌های شمالی کشور و اجاره ویلا و سوئیت‌هایی که پیش‌تر برای آخر هفته و تعطیلاتی، چون ایام عید و تابستان متقاضیان متعددی داشتند، امّا با ورود ویروس کرونا و بحرانی شدن شرایط کشور که نه تنها منجر به تعطیلی تمامی مدارس و دانشگاه‌ها شده، بلکه اغلب کسب و کار‌ها را نیز به کام رکود و بسته شدن کشانده است، زمزمه‌های سفر به برخی از شهر‌ها به ویژه مناطق شمالی به گوش می‌رسید که تبلیغات این چنینی و ویدئو و اخبار موجود در رسانه‌های کشور به این زمزمه‌ها قوت بخشید تا جایی که افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این نقاط، باعث اعتراض بسیاری از مردم این شهر‌ها شد و آن‌ها از کمبود تجهیزات پزشکی و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و کلینیک‌های درمانی گلایه کردند.

این معضل تا جایی پیش رفت که اتفاق‌های اسفناک دیگری را نیز به بار آورد، به طوری که در روز‌های گذشته، صف اتومبیل‌های جاده‌های شهر‌های شمالی به حدّی شلوغ بود که پلیس راهور دستور بسته شدن این جاده‌ها را داد و از ورود عده‌ای از شهروندان به این شهر‌ها جلوگیری و اتومبیل‌هایی با پلاک‌های استان‌های دیگر را به مقصد اصلی خود بازگرداند.

این موضوع به همین جا ختم نشد و ویدئو‌هایی نیز در فضای مجازی منتشر شد که عبور کردن برخی از شهروندان از ورودی‌های ممنوع شده به مناطق شمالی را نشان می‌داد که آن‌ها با افتخار از شکستن این سد یاد می‌کردند.

از این رو، اغلب مردم کشور و مسئولان نسبت به این موضوع ابراز نگرانی و تأسف کردند و از تمامی اقشار جامعه درخواست کردند که در شرایط بحرانی فعلی از سفر کردن به تمامی استان‌ها به ویژه شهر‌های شمالی کشور پرهیز کنند و خانه را امن‌ترین مکان برای گذر از این روز‌های سخت کرونایی دانستند، به طوری که حتی یکی از مجریان تلویزیون یزد مقابل دوربین زانو زد و از مردم تقاضا کرد که در خانه بمانند.

پس از آن بود که پویشی مردمی تحت عنوان "ممنوعیت ورود مسافر به شمال کشور" راه اندازی شد و اغلب مردم برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا و کنترل این ویروس در این شرایط خاص کشور که همدلی بیشتری را می‌طلبد از تمامی شهروندان درخواست کردند که به شهر‌های شمالی سفر نکنند.

در این پویش برای اطلاع رسانی بیشتر در خصوص وضعیت بحرانی شهر‌های شمالی و توجه و آگاهی بیشتر برخی از هموطنان نسبت به شرایط سخت کنونی، تصاویری از جاده‌های مملو از خودرو‌هایی با پلاک‌های دیگر استان‌های کشور به اشتراک گذاشته و متن‌هایی منتشر شد، به طوری که یکی از اهالی مازندران نوشت: " مسافر گرامی، ما مازندرانی‌ها مهمان نوازیم، امّا برای حفظ سلامتی خود و دیگران فعلا به شمال سفر نکنید. "

درخواست از مردم تا جایی ادامه یافت که نمکی، وزیر بهداشت و دیگر مسئولان هم به میدان پویش " ممنوعیت ورود مسافر به شمال کشور " آمدند و به کرات از مردم درخواست کردند که در شهر و خانه‌های خود بمانند و علی‌رغم پیش بینی این وضعیت از سوی آقای وزیر و دیگر مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و هشدار‌هایی مبنی بر اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بهانه‌ای برای عده‌ای از شهروندان فرصت طلب برای سفر به مناطق شمالی نشود، اما باز قصه سفر به شمال آغاز شد و این بار در شرایطی بحرانی که تمامی هموطنان این شهر‌ها خود، نیازمند همدلی و یاری بیشتری از دیگر شهروندان بوده و هستند.

از این رو، یکی از بومیان نوشت: " با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مسافران زیادی به جای قرنطینه در منزل در حال ورود به شهر‌های شمالی کشور هستند تا این تعطیلات را در مناطق ما سپری کنند. ما واقعا مهمان نواز هستیم، اما در حال حاضر وقت سفر نیست. از شما دعوت می‌کنیم که سفر‌های خود را به بعد از نابود شدن ویروس کرونا موکول کنید. "

این‌ها بخشی از معضلات این روز‌های شهر‌های شمالی کشور است و علی رغم هشدار‌های فراوان مبنی بر این موضوع، امّا برخی از فرصت طلبان هستند که دیگر هموطنان را تشویق به سفر به شهر‌های شمالی کشور می‌کنند تا از آب و هوای مساعد این مناطق بهره‌مند شوند تا جایی که برخی از آن‌ها با وجود بومی نبودن در مناطق شمالی و صرفا به دلیل داشتن ویلا یا سوئیت در این شهر‌ها به کمک عده‌ای دیگری از شهروندان بومی آمده‌اند و از این آب گِل آلود ماهی می‌گیرند.

اگرچه آمار متقن و رسمی از تعداد ویلا‌ها و خانه‌های استیجاری در شهر‌های شمالی به ویژه مازندران وجود ندارد، اما چندی پیش، مدیر کل وقت گردشگری این استان از وجود ۹۰ هزار ویلا و خانه استیجاری غیر مجاز در این استان خبر داد.

در حالی که مسئولان و "قرارگاه پدافند زیستی " مازندران، سفر کردن و گردشگری در این استان را ممنوع اعلام و تاکید کرده‌اند که هیچکس حق اجاره ویلا، آپارتمان، منزل و یا هرگونه مکان دیگری به مسافران و گردشگران را ندارد، امّا افزایش بار ترافیکی سفر‌ها به مازندران و دیگر استان‌های شمالی کشور و همچنین تبلیغات گسترده اجاره ویلا و سوئیت در این مناطق حاکی از آن است که این معضل، علاوه بر همکاری هرچه بیشتر مردم، تمهیدات و اقدامات جدی مسئولان ذی‌ربط کشوری را نیز می‌طلبد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار