کد خبر: 994329
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۱
تجهیز و ارائه انواع خدمات هتلینگ برای استراحتگاه‌های بیمارستانی از سوی بسیج محلات سپاه پاسداران انجام می‌شود. ضمن این که تأمین نیروی انسانی و ارائه خدمات درمانی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تحت پروتکل درمان ویروس کرونا صورت می‌گیرد
سیداحمد هاشمی‌اشکا

سرویس ایران جوان آنلاین: طی یک ماه اخیر فعالیت گروه‌های جهادی و نیرو‌های بسیجی و سپاه نشان داد این نیرو‌های برآمده از بطن جامعه همیشه آماده و بیدارند تا حافظ جان و سلامت مردم ایران زمین باشند. فرقی نمی‌کند در چه فصلی قرار داشته باشیم یا کدام منطقه جغرافیایی نیاز به کمک داشته باشد. در کمترین زمان ممکن افرادی خود را به آنجا می‌رسانند که نه جویای نامند و نه به دنبال سود و منفعت. درست مثل حالا که گروه‌های جهادی در تمام مناطق ایران به جنگ با کرونا رفته‌اند تا در کنار دیگر اقدامات بسیج و سپاه، سلامت را در جامعه حاکم کنند.


استراحتگاه‌های بیمارستانی به منظور خالی شدن تخت‌های بیمارستانی برای بیماران نیازمند و تأمین سلامت کامل برای افرادی که از نظر جسمانی در دوران نقاهت به سر می‌برند و همچنین کسانی که امکان قرنطینه در منزل ندارند، آغاز به کار کرد.
روز شنبه هفته جاری بود که سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد فعالیت استراحتگاه‌های بیمارستانی در نقاط مختلف کشور آغاز شده است. هدف از ایجاد این استراحتگاه‌ها تأمین و خالی کردن تخت‌های بیمارستانی برای بیماران اورژانسی و افرادی است که از نظر درمان و خدمات پزشکی در اولویت قرار دارند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان و با توجه به ظرفیت محدود مراکز درمانی، بسیاری از افرادی که از نظر پزشکی و خدمات درمانی در اولویت قرار دارند به بیمارستان‌های مربوطه منتقل شده و کسانی که از نظر جسمانی روبه بهبود هستند و در دوران نقاهت به سر می‌برند تا رسیدن به مرحله سلامت کامل به استراحتگاه‌های بیمارستانی منتقل می‌شوند. بیماران منتقل شده به استراحتگاه‌های بیمارستانی در شرایط مساعد تحت نظر پزشکان و پرستاران دوران نقاهت خود را به پایان می‌رسانند. این افراد، آن دسته از مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ هستند که درمان شده و اکنون در دوران نقاهت به سر می‌برند. آنچه بسیج جامعه پزشکی کشور با تأسیس این استراحتگاه‌های پس از بیمارستان در نظر گرفته، کامل شدن دوره درمان مبتلایان بهبود یافته ویروس کروناست که باید بقیه دوران نقاهت خود را در محیطی ایزوله سپری کنند. تجهیز و ارائه انواع خدمات هتلینگ برای استراحتگاه‌های بیمارستانی از سوی بسیج محلات سپاه پاسداران انجام می‌شود. ضمن این که تأمین نیروی انسانی و ارائه خدمات درمانی توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تحت پروتکل درمان ویروس کرونا صورت می‌گیرد.

آموزش مقابله با کرونا در روستا‌ها
بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، تقریباً تمام سازمان‌ها و نهاد‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند. در این میان باز هم نیرو‌های سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی بودند که طلایه‌دار حرکت‌ها بوده و به یاری مردم شتافتند.
بر همین اساس بررسی عملکرد این نیرو‌ها در چند استان، بیانگر کل ماجراست و به قول معروف، مشت نمونه‌ای از خروار است. در همین رابطه مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از اعزام ۲۴ تیم پزشکی برای آموزش مقابله با بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: «این تیم‌ها در قالب طرح «شهید رهنمون» برای آموزش اصول و راهکار‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اعزام می‌شوند.»

عیسی برجی با بیان اینکه تلاش می‌شود همه ظرفیت‌های بسیج استفاده شود، افزود: «این تیم‌های پزشکی به مساجد، محلات، حاشیه شهر و مناطقی که جمعیت فراوان دارد، اعزام می‌شوند. تاکنون در ۱۰ نقطه استان اعم از شهرک گلستان، شهرک امام خمینی، مسجد انقلاب و برخی مساجد شهرستان‌های شیروان و اسفراین این کلاس‌های آموزشی برگزار شد.» وی گفت: «فهرست بیماران نیازمند حساس، پیوندی و دیالیزی خراسان شمالی از ۱۰ مجموعه مرتبط گرفته شد و ۲ هزار و ۵۰۰ مجموعه بهداشتی به کمک بهداری سپاه استان آماده و در دست توزیع است.»

فعالیت جهادگران اصفهان در ۵ محور
در اصفهان هم فعالیت‌های جهادگران این استان در پنج محور در راستای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ آغاز شد. محمد کریمی رئیس مجمع جهادگران استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند با شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹ ستاد جهادی مبارزه با کرونا تشکیل شد، گفت: «این ستاد در پنج محور اهداف خود را دنبال می‌کند. ابتدا، از تلاش کادر درمانی بیمارستان‌های معین مقابله باکرونا کووید ۱۹ با لوح تقدیر تکریم شد و سپس با همکاری شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد شهرضا و پشتیبانی مالی سپاه پاسداران و همراهی دانشگاه آزاد اصفهان، خط تولید محلول ضدعفونی کننده با تولید روزانه ۱۵۰۰ بطری محلول راه‌اندازی شد.»

وی با بیان اینکه توزیع موادضدعفونی کننده در مناطق کمتر برخوردار اصفهان از فعالیت‌های دیگر ستاد جهادی مبارزه با کرونا است، گفت: «در کنار توزیع مواد ضدعفونی کننده با همکاری دانشجویان علوم پزشکی موارد پیشگیری به شهروندان آموزش داده می‌شود.»
به گفته کریمی غرفه‌های مشاوره و آموزش در سطح شهر اصفهان برگزار می‌شود و این غرفه‌ها در حوزه آموزش فعالیت دارند و گروهی هم با اعزام به مکان‌های عمومی به ضدعفونی و گندزدایی فعالیت دارند. وی ابراز داشت: «تولید محتوا به شکل تیزر‌های آموزشی در پنج قسمت و آموزش‌های پیشگیری از کورنا کووید ۱۹ از اقداماتی است که در حال انجام است.»

ویزیت رایگان بیماران در البرز
از البرز هم خبر می‌رسد به منظور پیشگیری و درمان از ویروس و بیماری منحوس کرونا، جهادگران با حضور در مناطق محروم این استان، خدمات بهداشتی و درمانی را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهند.
بسیجی حمید پناهیان مسئول بسیج سازندگی و گروه جهادی انصار المهدی (عج) حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری کرج با اعلام اینکه بسیج سازندگی در تداوم فعالیت‌های جهادی خود درطول سال این بار به منظور پیشگیری و درمان از ویروس و بیماری منحوس کرونا با حضور در مناطق محروم استان البرز، خدمات بهداشتی و درمانی خود را به‌صورت رایگان در اختیار ساکنان منطقه چهارصد دستگاه قرار داد، گفت: «در این برنامه از پزشک متخصص عفونی و پزشک عمومی درخواست همکاری کردیم که در بخش پزشک عمومی تمامی عزیزانی که مراجعه کرده بودند ۷۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند و مشاوره‌های درمانی لازم به این عزیزان داده شد و در قسمت ویزیت متخصص عفونی از ۳۰ نفر از این عزیزان ویزیت به عمل آمد و مشاوره‌ها و توصیه‌های لازم جهت پیشگیری و درمان این بیماری منحوس به ویزیت‌شوندگان داده شد.»
وی ادامه داد: «پس از رایزنی و هماهنگی با مسئول مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تعداد قابل توجهی پک بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده محیط تهیه شد و با توجه به دستور پزشک به بیمارانی که نیاز داشتند تحویل داده شد و در قسمت دیگر به تمامی مراجعه‌کنندگان بروشور و پوستر راجع به راهکار‌های پیشگیر از این ویروس داده شد.»
به گفته این مسئول، با هماهنگی‌های به عمل آمده توسط خیرین به تعدادی از مراجعه‌کنندگان هزینه تهیه دارو نیز داده شد تا به روند بهبود درمان خودشان ادامه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار