کد خبر: 991344
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کارگردان«پریکلس» شاهکار کمدی شکسپیر؛
نمایش «پریکلس» شاهکاری کمدی از ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس مطرح جهان است که به کارگردانی حبیب نریمانی از امشب در تماشاخانه ماه به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، به نقل ازروابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، «پریکلس» نمایشی است که توسط حبیب نریمانی بازنویسی و کارگردانی شده است، این نمایش شکسپیر نخستین بار است که به روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش در خصوص داستان آن گفت: نمایش عجیب پریکلس سرگذشت پریکلس سردار یونانی است که سرنوشت بازی عجیبی را برای او رقم می زند.

وی افزود: این نمایشنامه نخستین بار است که در ایران اجرا می شود ، گروه تئاتر مستقل بیدار بعد از اجرای موفق نمایش « مکبث» در سال گذشته بر این شد که اثری دیگر از شکسپیر را به روی صحنه ببرد. در مواجه با این نمایشنامه و پژوهش در مورد این اثر قابلیت های اجرایی خوبی را در آن دیدم و اکنون پس از شش ماه تمرین این نمایش را به روی صحنه می بریم.

حبیب نریمانی خاطرنشان کرد: از ویژگی های خاص این نمایش می توانم به بهره گیری از موسیقی زنده، فضای کمدی ، ژانر فانتزی اشاره کرد.

وی با اشاره به جمله ای از پریکلس در نمایشنامه که می گوید:«عمر دمی بیش نیست و اعتماد کردن به دنیا خطاست» ادامه داد: این سخن مانند اشعار خیام است و کل این کار نیز در مواجه با سرنوشت انسان است.

در این نمایش مهدی فرخانی، عباس نادری، شبنم پایندان ، محمدکربلایی، شیلا خزائی، امیر صانعی پور، علی مهدی زاده، هانیه قاسمی، عماد عمادی، دانیاد ناظمی به ایفای نقش پرداخته اند. نوازندگان این نمایش نیز علی مقتدری زاده، علی ثروتی، نجمه موسوی فرد، فرشاد دلیری هستند.

نمایش «پریکلس» تا 10 اسفند ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی  به روی صحنه می رود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر