کد خبر: 990853
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: پس از رایزنی با سازمان‌های جهانی فوتبال پنج نفره و بسکتبال باویلچر برای حضور این دو تیم در پارالمپیک توکیو، سازمان جهانی تنها با حضور بسکتبال باویلچر ایران در توکیو موافقت کرد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هادی رضایی افزود: با توجه به اتمام مهلت اعلام حضور دو تیم فوتبال پنج نفره و بسکتبال باویلچر که با پیروی از سیاست‌های مصوب در ستاد بازی‌های پارالمپیک در اولویت اعزام قرار نگرفته بودند، کمیته ملی پارالمپیک دو نامه رسمی تنظیم و به صورت ایمیلی به سازمان‌های جهانی این دو تیم ارسال کرد تا در صورت امکان شانس مجددی برای حضور این دو تیم در پارالمپیک توکیو بدهند که متاسفانه سازمان جهانی فوتبال پنج نفره در نامه‌ای که به صورت ایمیلی به ما ارسال کرد جوابش منفی بود.

وی گفت: سازمان جهانی به ما اعلام کرد که به خاطر اتمام مهلت اعلام حضور فوتبال پنج نفره ایران برای حضور در پارالمپیک توکیو، این سازمان تایلند را جایگزین ایران در توکیو کرده است. البته ما پس از پاسخ منفی سازمان جهان تاکید کردیم که فوتبال پنج نفره را به عنوان تیم رزرو اول در نظر بگیرند که اگر تیمی به هر شکلی نتوانست در پارالمپیک حضور پیدا کند فوتبال پنج نفره ایران جایگزین آن تیم در توکیو شود.

سخنگوی کمیته ملی پارالمپیک همچنین در خصوص وضعیت تیم بسکتبال باویلچر ایران اظهار کرد: خوشبختانه سازمان جهانی بسکتبال باویلچر، چون هنوز تیمی جایگزین ایران نشده بود با حضور این تیم در توکیو موافقت کرد. البته برای دریافت این تاییدیه به دنبال تنظیم نامه رسمی به سازمان جهانی بسکتبال با ویلچر هستیم تا تاییدیه نهایی را برای حضور بسکتبال باویلچر ایران در توکیو از سازمان جهانی دریافت کنیم.

رضایی پیرامون این پرسش که چطور شد کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام این دو تیم به توکیو مطابق سیاست خود عمل نکرد، تصریح کرد: ما هنوز هم بر مبنای سیاست خود عمل می‌کنیم و به سیاست خود اعتقاد داریم، تنها به خاطر درخواست‌های زیادی که ورزشکاران از کمیته ملی پارالمپیک داشتند این طور صلاح دیدیم که در سیاست خود تجدیدنظر کنیم تا شانس مجددی برای حضور این دو تیم به پارالمپیک توکیو بدهیم. البته، چون هنوز وضعیت چین و روسیه برای حضور در توکیو مشخص نیست این احتمال وجود دارد که فوتبال پنج نفره نیز در لیست کاروان اعزامی به توکیو قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: ما از سازمان جهانی این درخواست را نیز داشتیم که تیم والیبال نشسته بانوان نیز همانند فوتبال پنج نفره در صورتی که تیمی از شرکت در پارالمپیک انصراف دهد، جزو تیم‌های رزرو اعزامی به توکیو قرار بگیرد که منتظر تصمیم سازمان جهانی در این زمینه هستیم
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار