کد خبر: 990501
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
معاون مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت از در نظر گرفتن تخفیف ۵۰ درصدی برای غرفه‌های عرضه‌کننده کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: نمونه کالا‌های حاضر در نمایشگاه‌های بهاره توسط اتحادیه‌های صنفی قیمت‌گذاری و پلمب می‌شوند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سیدقاسم گل‌گواهی در گفتگو با فارس گفت: بر‌اساس تجربیات برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره طی سنوات گذشته، شیوه‌نامه اجرایی از سوی مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و توسط وزیر صمت به سراسر کشور ابلاغ شده است که بر این اساس، کارگروه‌ها و کمیته‌های اختصاصی برای برگزاری هر‌چه بهتر نمایشگاه‌های بهاره تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به تخفیف ۵۰ درصدی برخی از غرفه‌های نمایشگاهی برای حضور و عرضه کالا‌های اساسی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌ها و مباشران تأمین و توزیع‌کننده کالا، علاوه بر اینکه کالا‌های اساسی با قیمت‌های مصوب و بدون محدودیت در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد، بلکه تلاش شده تا در شبکه‌های مطمئن توزیع از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار نیز، توزیع کالا‌های اساسی صورت گیرد.

گل‌گواهی از انجام توافقات مناسبی با برگزارکنندگان نمایشگاه‌های فروش بهاره جهت فراهم‌سازی تسهیلات مورد‌نیاز مردم برای حضور در این نمایشگاه‌ها تصریح کرد: علاوه بر اینکه در هر نمایشگاهی برای عرضه کالا‌های اساسی، غرفه رایگان در اختیار توزیع‌کنندگان قرار خواهد گرفت، بلکه قرار بر این شده است که پارکینگ به نرخ کمتر از سال قبل برای مردم تأمین شود که مشکلی به لحاظ وضعیت رفاهی نداشته باشند. به گفته وی، واحد نظارت و بازرسی به‌صورت ثابت در محل برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها مستقر خواهند بود و اجازه تخلف و گرانفروشی را نمی‌دهیم؛ ضمن اینکه همه کالا‌های حاضر در نمایشگاه باید براساس نمونه پلمب شده عرضه شوند.

آغاز به کار نمایشگاه‌ها در تهران از نیمه اسفند
همچنین محمدرضا کلامی گفت: تدابیر ویژه‌ای برای آرامش‌بخشی به بازار و تأمین اقلام مورد‌نیاز مردم در این ایام پیش‌بینی شده که برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فروش فوق‌العاده در تهران و سایر استان‌ها از آن جمله است.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه برنامه فروش فوق‌العاده در اکثر استان‌ها مصوب شده است، تأکید کرد: عرضه کالا‌ها با تخفیف مناسب در این نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فروش فوق‌العاده صورت می‌گیرد و برآورد‌ها حکایت از آن دارد که تا‌کنون برنامه ویژه برگزاری ۳۷ نمایشگاه در سراسر کشور تدوین شده است. وی درباره محل برگزاری نمایشگاه‌های تهران نیز گفت: نمایشگاه‌های تهران در مکان‌های حکیمیه، بوستان ارم، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، مصلای تهران، شهر آفتاب و بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

کلامی افزود: به منظور استمرار آرامش و ثبات نسبی بازار و جلوگیری از سوء‌استفاده برخی فعالان و واسطه‌ها و افزایش تقاضا در ایام پایانی سال و تأمین مکفی مایحتاج عمومی، دستور‌العمل تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام پایانی سال به تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ گردیده است.

وی درباره زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها توضیح داد: تاریخ برگزاری نمایشگاه‌ها بسته به استان از ۱۰ لغایت ۲۵ اسفند‌ماه متفاوت خواهد بود و در تهران از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌ها با هدف حمایت از تولید‌کننده و مصرف‌کننده برگزار می‌شود، گفت: عرضه کالا‌های خارجی در نمایشگاه‌ها ممنوع است و در صورت عرضه کالای خارجی، برخورد قانونی از سوی مراجع نظارتی صورت گرفته و غرفه عرضه‌کننده با هماهنگی سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان جمع‌آوری خواهد شد.

وی به الزام سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به تأمین مکفی و حداکثری کالا‌های اساسی در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: غرفه ویژه بازرسی اصناف در تمامی نمایشگاه‌ها پیش‌بینی شده و نمونه کالا‌های قیمت‌گذاری شده به صورت پلمب در معرض دید مردم و خریداران در غرفه بازرسی قرار می‌گیرد تا به عنوان مبنای قیمت کالا باشد.
کلامی گفت: ستاد تنظیم بازار در تازه‌ترین نشست خود بر عدم کاهش تعداد غرف در نمایشگاه‌ها نسبت به سال گذشته و بلامانع بودن افزایش تعداد غرفه‌ها تأکید کرده است و با هدف رفاه حال مردم اجاره غرفه‌ها در نمایشگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد یافت.

وی افزود: در خصوص توزیع میوه و تره‌بار در ایام پایانی سال با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان از طریق عرضه محصولات تازه، با‌کیفیت، قیمت مناسب و کنترل‌های بهداشتی تمهیداتی صورت گرفته است. سخنگوی تنظیم بازار اعلام کرد که جهت رفاه حال شهروندان ساعت کار مراکز عرضه در ایام پایانی سال افزایش خواهد یافت و میوه تنظیم بازار (سیب و پرتقال) ایام پایانی سال تأمین و آماده توزیع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار