کد خبر: 989076
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که پرواز‌های رفت و برگشت به مقاصد شهر‌های مختلف چین تعلیق شده است، گفت: فقط چند پرواز برای انتقال ایرانیان مقیم این کشور انجام شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چهارشنبه گذشته وزیر بهداشت از تصمیم دولت برای توقف موقتی پرواز‌های رفت و برگشت ایران به چین به دلیل نگرانی از ورود ویروس کرونا خبر داد.

نمکی در این‌باره گفته بود: در نشست اضطراری که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه، وزیر کشور، سخنگوی دولت، وزیر بهداشت و نمایندگانی از وزارت امور خارجه و گردشگری برگزار گردید، تصمیم گرفته شد فعلاً پرواز‌های رفت و برگشت ایران به چین متوقف شود.

وی افزود: در رابطه با هموطنان عزیز ما در چین که مایل به بازگشت به کشور هستند تدابیری اندیشیده شد که با پرواز‌های فوق‌العاده به کشور برگردند، همچنین ۷۰ دانشجوی ایرانی که در ووهان چین گرفتارند و طبق گزارش دولت چین آلودگی ندارند، با همکاری وزارت خارجه و با مجوز دولت چین هفته آینده به کشور برمی‌گردند و پس از دو هفته قرنطینه، به آغوش خانواده‌هایشان بر خواهند گشت.

این در حالی بود که حدود یک ساعت پس از این اظهارنظر، هواپیمایی ماهان به سمت یکی از شهر‌های چین پروازی را انجام داد. روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه نیز همین اتفاق روی داد. موضوعی که واکنش برخی نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و آن‌ها از تداوم انجام پرواز‌های رفت و برگشت به چین انتقاد کردند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز گفته بود: انتظار این است همه پرواز‌های مستقیم از چین به ایران امروز (یکشنبه) متوفف شود. جهانپور افزود: پرواز بازگشت برای انتقال حدود ۸۰ ایرانی مقیم ووهان به چین رفته و این افراد به زودی به تهران می‌آیند.

در همین حال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز‌های ایران به چین در حال تعلیق است، پرواز‌های احتمالی به این کشور با هماهنگی با وزارت بهداشت برای انتقال ایرانیان مقیم چین و چینی‌هایی که در ایران هستند، انجام می‌شود.

رضا جعفرزاده تأکید کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده که ایرانی‌ها پس از ورود به کشور در چه وضعیتی قرار داشته باشند.

وی یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی نیز بر همین مسئله تأکید کرده که پرواز‌های مستقیم به چین متوقف شده است.

در همین حال دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با اشاره به تعلیق پرواز‌ها به چین گفت: تعدادی ایرانی همچنان در شهر‌های مختلف چین هستند که باید به کشور منتقل شوند.

وی تأکید کرد: با آنکه پرواز‌ها به مقصد شهر‌های چین متوقف شده، اما باید ایرانی‌هایی که در این کشور هستند را به ایران منتقل کنیم، نمی‌شود آن‌ها را در این شرایط رها کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار