کد خبر: 988253
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
ماهواره «پارس» مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه کشورمان ۶ ماهواره آماده دارد، گفت: درواقع یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم فرآیند پرتاب ماهواره‌ها را طی کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ایران ۶ ماهواره آماده دارد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم فرآیند پرتاب ماهواره‌ها را در هر فصل از سال با هر پرتاب طی کنیم.

از نظر بودجه حوزه فضایی مشکلی ندارد

وی افزود: از نظر بودجه برای پرتاب ماهواره‌ها با مشکلی مواجه نخواهیم بود و با استفاده از تمام ظرفیت‌های سرمایه‌ای ملی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در فعالیت‌های فضایی بهره‌مند خواهیم شد.

ماهواره پارس یک توسط پژوهشگاه طراحی و مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند

براری تصریح کرد: ماهواره پارس یک توسط پژوهشگاه فضایی ایران اکنون در حال تکمیل شدن است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که این سازمان به دنبال ایده‌های جریان‌ساز بوده و از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درخواست می‌کنم طرح‌های جدید خود را در حوزه اکتشافات فضایی به این سازمان بدهند.

وی اضافه کرد: سازمان فضایی از شهریور ماه امسال تاکنون تست‌های مختلف تحویل‌گیری را بر روی ماهواره‌ها انجام داده است. این سازمان در حال توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار