کد خبر: 988072
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
در پی فشار حداکثری دولت امریکا به ایران و برخلاف همه ادعا‌های آزادی بیان و حمایت از رسانه‌های آزاد، دولت امریکا دامنه «com» خبرگزاری فارس را مسدود کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: در حالی که دولت‌های غربی رسانه را رکن چهارم دموکراسی می‌دانند، دسترسی به دامنه «com» خبرگزاری فارس که دامنه اصلی این خبرگزاری بود از طرف شرکت خارجی ارائه‌کننده خدمت مسدود شده و این خبرگزاری اکنون روی دامنه «ir»، قابل دسترسی است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس می‌گوید: «ایمیلی به خبرگزاری ما آمد که شما تحت توصیه اوفک در لیست SND هستید و ما مجبور هستیم دامنه شما را ببندیم. بعد از آن هم پنل کاربری را کاملاً قطع و اجازه انتقال به شرکت دیگری را هم به ما ندادند.»

پیام تیرانداز با اشاره به اینکه اقدام صورت گرفته مغایر با آزادی بیان است، می‌افزاید: «وقتی سعی می‌کنند صدای یک رسانه را قطع کنند و از آن طرف هم اصل آزادی بیان و شعار‌های اینچنینی می‌دهند، بیشترین تناقض آن‌ها مشخص شده و این خود یک دستاورد رسانه‌ای برای جریاناتی است که می‌خواهند ماهیت غرب و امریکا را نشان بدهند. بقیه موارد هم برمی‌گردد به اینکه ما خودمان چقدر می‌توانیم قوی باشیم و اجازه ندهیم که از این فرصت‌ها برای خاموش کردن صدای مخالفانشان استفاده کنند.»

سیدهاشم میرلوحی استاد دانشگاه، پیرامون اقدام دولت امریکا علیه آزادی بیان می‌گوید: «امریکا به ادعا‌هایی که درباره دموکراسی و آزادی دارد، هرگز عمل نمی‌کند و مردم امریکا کوچک‌ترین حقی برای اعتراض ندارند. امریکا یک سیاست دوگانه را درباره آزادی اعمال می‌کند. در امریکا علناً قوانینی وجود دارد که خبرنگاران و رسانه‌ها نمی‌توانند از آن خط قرمز‌ها بگذرند. صحبت از آزادی بیان در غرب و به ویژه امریکا برای من مانند لطیفه‌ای است که ساعت‌ها باید بنشینم به آن بخندم!»

فارس در گزارشی می‌نویسد: «اعلامیه جهانی حقوق بشر که به دلیل پذیرش از جانب اکثریت قریب به اتفاق کشور‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و مفاد آن تبدیل به عرف بین‌المللی شده است، در ماده ۱۹ اعلام می‌کند که هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق مستلزم آن است که کسی از داشتن عقاید خود بیم و نگرانی نداشته باشد و در کسب و دریافت و انتشار اطلاعات و افکار، به تمام وسایل ممکن بیان و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.»

دولت امریکا هنوز واکنشی نسبت به این اقدام ضدآزادی بیان نداشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار