کد خبر: 987675
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
در گفت‌وگوی «جوان» با حمید زرگرنژاد عنوان شد
هرچند در این سال‌ها کم و بیش تولیدات سینمایی و تلویزیونی با مضمون انقلاب و دفاع مقدس داشته‌ایم ولی آثاری که ذات انقلاب و دفاع را با کیفیت بالا تصویر کند به ندرت پیدا می‌شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حمید زرگرنژاد کارگردان سینما با بیان این مطلب به «جوان» گفت: هم سینما و هم تلویزیون باید به سمت و سوی کیفیت بهتر بروند و می‌دانم که این امکان را دارند و می‌توانند فیلم‌ها و سریال‌های انقلابی جذاب بسازند و فقط کمبود بودجه است که برخی مواقع مانع کار می‌شود.

کارگردان درام جنگی «ماهورا» ادامه داد: من موافق بریز و بپاش نیستم ولی این هم ثابت شده که در تولید بیگ پروداکشن جنگی نمی‌توان با مخاطب شوخی کرد و باید چنان درجه‌ای از تصویرسازی ارائه داد که مخاطب میخکوب شود.

این کارگردان ادامه داد: شما به سینمای روز هالیوود نگاه کنید؛ تقریباً سالی نیست که یک یا چند فیلم جنگی درجه اول نسازند و در فهرست کاندیدا‌های آکادمی هم قرار ندهند! آن‌ها هم خرج فیلم‌های جنگی می‌کنند ولی وقتی می‌خواهند بودجه بدهند سراغ آدم‌های درجه اول می‌روند که نتیجه کار، ارزنده شود.

سازنده «پایان خدمت» درباره نقش تلویزیون در توسعه محصولات دفاع مقدس گفت: خوب می‌دانیم که تولید برخی آثار خوب و باکیفیت در حوزه انقلاب و دفاع مقدس هزینه‌بر است و وجود مسابقه‌محوری و وجود اسپانسر‌های ریز و درشت و بعضاً سطحی در برنامه‌های مختلف، ناشی از همین کمبود بودجه است ولی به هر حال تلویزیون هم باید به تولید محصولات جدی درباره انقلاب ورود کند. زرگرنژاد در مورد چگونگی تولید سریال‌های انقلابی در دوران کمبود بودجه گفت: تلویزیون در شرایط سخت مالی قرار دارد ولی مخاطبان ما هم بسیار باهوش هستند و به واسطه اینکه مردم در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای دیگر، برنامه‌ها را نگاه می‌کنند، سطح توقع بالا رفته است و برای همین سریال‌های درجه یک و فاخری باید تولید شود که در حد استاندارد بوده و برای بیننده قابل قبول باشد. ژانر جنگی یا تاریخی مرتبط با انقلاب بسیار ژانر جذابی است منوط به اینکه الزاماتش را رعایت کنیم. با بودجه متوسط می‌توان یک تله‌فیلم خوب و استخوان‌دار جنگی یا یک مینی‌سریال جنگی ارزشمند تولید کرد. این کارگردان تأکید کرد: تصمیم‌گیرندگان باید مخاطبان را بشناسند و نظرات آن‌ها را در تولید لحاظ کنند. باید به دل مردم رفت و از آن‌ها در مورد اینکه از یک سریال خوب جنگی چه انتظاری دارند پرسید و همه آرا را جمع کرده و کارشناسی نمود تا بتوان بر آن مبنا، تولیدات را آغاز کرد. اینگونه می‌شود که یک سریال خوب و مردمی در ژانر جنگ و تاریخ انقلاب ساخت که همه نظرات مردم در آن لحاظ شده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار