کد خبر: 987666
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
در تـازه تریـن اعتـرافات امریکا درباره تلفات در پایگاه عین‌الاسد، پس از اینکه پنتاگون وجود تعداد بیشتری از زخمی‌ها در مقایسه با رقمی که پیش‌تر اعلام شده بود را تأیید کرد، رئیس‌جمهور امریکا هم گفت که عده‌ای از نیرو‌های کشورش در پی حمله یاد شده آسیب سطحی دیده‌اند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: پس از پاسخ موشکی ایران به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی، امریکا اعلام کرده که به کسی آسیب نرسیده است، اما در روز‌های پس از آن، ناچار به افشای خسارات مالی و جانی در این پایگاه شد. اکنون با گذشت دو هفته، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) گفته که علاوه بر ۱۱ نفر زخمی که پیش‌تر اعلام شده بود، افراد بیشتری به خارج از کشور اعزام شده‌اند. روزنامه واشنگتن‌پست در این مورد با اشاره به اطلاعاتی که پنتاگون افشا کرده است، نوشت که شمار بیشتری از نظامیان امریکایی برای درمان‌های پزشکی و معاینات به خارج از عراق منتقل شده‌اند. به نوشته این روزنامه امریکایی، مقامات این کشور این احتمال را که این رقم در روز‌های آینده افزایش یابد، رد نکرده‌اند.

در همین رابطه ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا موسوم به سنتکام بیانیه‌ای صادر کرد و با اعلام اینکه ایمنی و سلامت نیرو‌ها مهم‌ترین دغدغه این نهاد است، اعلام کرد: «ما از مراقبت‌های کادر پزشکی‌مان قدردانی می‌کنیم. در حالی که ارزیابی‌ها و درمان‌ها ادامه دارد، مشخص شده که شمار بیشتری از نیرو‌های نظامی دچار جراحت‌های احتمالی هستند.» در ادامه این بیانیه آمده است که این افراد برای معاینات بیشتر به آلمان منتقل شده‌اند، اما به وضعیت ۱۱ نفری که برای درمان به کویت و آلمان انتقال داده شده بودند، اشاره‌ای نشده است. مقامات امریکا هم سه شنبه شب گفته‌اند اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این نظامیان در اختیار ندارند.

ترامپ: جراحت نظامیان امریکایی در حد سردرد بود
همچنین، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا که در ساعات نخست بعد از اقدام موشکی ایران تأکید کرده بود که جای نگرانی نیست و به کسی آسیب نرسیده است، دیروز در مجمع جهانی داووس، نتوانست از پاسخ دادن درباره وضعیت نظامیان کشورش در عین‌الاسد طفره برود و درباره شدت جراحات ۱۱ سرباز امریکایی گفت که جراحات آن‌ها در حد سردرد است و جدی نیست. وی خبرنگاران را برای اطلاعات بیشتر به وزارت دفاع ارجاع داد و گفت که «جراحات بد» آن چیزی است که قاسم سلیمانی سال‌ها به وسیله بمب‌های کنارجاده‌ای به سربازان امریکایی وارد کرده بود.

با وجودی که امریکایی‌ها از همان ساعات نخست سعی در پنهانکاری داشتند، اما شواهد موجود حاکی از این بود که واقعیت با آنچه مقامات امریکایی سعی در نمایش آن دارند، فرق دارد.

پس از حمله به عین‌الاسد پیام یک کاربر توئیتری مورد توجه قرار گرفت. وی نوشت: «همسر دوست من در عین‌الاسد بود و پس از حمله موشکی ایران دیگر به تماس‌ها پاسخ نمی‌دهد. من تصور می‌کردم ترامپ حداقل در مورد زندگی سربازان ما دروغ نمی‌گوید.» سخنان مردی امریکایی در یک برنامه زنده تلویزیونی گواه دیگری بود از اینکه ترامپ، مارک اسپر، وزیر دفاع امریکا و دیگر مقامات این کشور در حال پنهانکاری هستند. وی گفت که از زمان موشکباران عین‌الاسد، از سرنوشت فرزندش اطلاعی ندارد و از شدت عصبانیت فریاد می‌زند: «خدا ترامپ را لعنت کند.»

روزنامه کویتی القبس هم در شماره روز ۲۹ دی‌ماه نوشت که ۱۶ نظامی امریکا که در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مجروح شده‌اند، چند روز پیش برای درمان به یکی از بیمارستان‌های نظامی منطقه «عریفجان» در جنوب کویت منتقل شده‌اند. مقامات امریکایی به این خبر واکنشی نشان ندادند، اما آن را تکذیب هم نکردند.

موضع‌گیری‌های مقامات امریکایی باعث شده رسانه‌های این کشور از جمله شبکه خبری سی‌ان‌ان، پرسش‌های جدی را در مورد شفافیت آنچه در عین‌الاسد رخ داده است، مطرح کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار